به گزارش روزشنبه ایرنا از کمیته امداد استان تهران ، حسین فتح آبادی با اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت آفتاب تجارت سامان ، گفت: پرداخت حقوق و مزایای مددجویان معرفی شده برابر قانون کار، حفظ کرامت و رعایت حقوق شهروندی مددجویان، استخدام و اشتغال افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد دراین تفاهم نامه به مدت یک سال اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با بانک‌های عامل اظهارداشت :درصدد هستیم 3 هزار و 973 نفر از مددجویان را از طریق مشاغل خانگی و اشتغال خرد و همچنین 2 هزار و 598 نفر از آنان را نیز با همکاری موسسات کاریابی به بازار کار وارد کنیم.
سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه شغل های ایجاد شده از طریق کاریابی از پایدارترین شغل‌هااست، افزود: همچنین در پنج ماهه نخست امسال نیز 310 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت دراستان با اجرای برنامه کاریابی و تعامل با کارفرمایان ایجاد شده است که 260 نفر از این تعداد را بانوان و مابقی آنان را فرزندان ذکور تحت حمایت تشکیل داده اند.
فتح آبادی با اشاره به اینکه با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان 878 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی از محل اعتبارات بانکی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: 48 میلیارد و 65 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات امدادی برای اشتغال‌زایی مددجویان اختصاص داده شده است.
سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران کاریابی برای 310 نفر از فارغ التحصیلان، فرزندان خانواده‌های تحت حمایت و زنان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های این نهاد عنوان و تاکید کرد:مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.
وی گفت:کمیته امداد در قالب بسته های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را به مدت 2 سال برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان برای به کارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می کند.
فتح آبادی درباره شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد اظهارداشت : پرداخت 100 درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و 50 درصد در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی جهت کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما پیش از آغاز به کار مددجو از جمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.