به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان اردبیل؛ حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تلاش داریم حدود دو هزار و 700 اشتغال پایدار و مناسب را تا پایان سال‌جاری برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کنیم، گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با بانک‌های عامل درصدد هستیم دو هزار و 200 نفر از مددجویان را از طریق مشاغل خانگی و اشتغال خرد و همچنین 470 نفر از آنان را نیز با همکاری موسسات کاریابی به بازار کار وارد کنیم.

وی با بیان اینکه در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان 370 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی از محل اعتبارات بانکی در نظر گرفته شده است، افزود: امید است با جذب تمامی اعتبارات تخصیص یافته بتوانیم برای تعداد قابل توجهی از خانواده‌های تحت حمایت شغل پایدار ایجاد کنیم تا آنان با تکیه بر توانایی‌های خود بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

دشتی با اشاره به اینکه 150 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات امدادی برای اشتغال‌زایی مددجویان اختصاص داده شده است، بیان کرد: همکاری‌های همه جانبه بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی با کمیته امداد، موجب می‌شود تا بتوانیم بیش از پیش موفقیت‌های چشمگیری را در ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر به دست آوریم.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه کاریابی برای 470 نفر از فارغ التحصیلان، فرزندان خانواده‌های تحت حمایت و زنان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های این نهاد است، گفت: مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد برای کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را به کار گمارند بسته‌های تشویقی مناسبی در نظر گرفته است، اعلام کرد: این نهاد در سال اول ۱۰۰ درصد بیمه حق کارفرما و در سال دوم ۵۰ درصد آن را پرداخت می‌کند.

دشتی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسزایی را در جهت کاهش فقر و محرومیت از سطح استان ایفا می‌کنند، افزود: ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه و همچنین بهره‌گیری از بیمه‌های اجتماعی دو مقوله مهم در امر توسعه است که رسانه‌ها با پرداخت به این موضوعات می‌توانند گام‌های قابل توجهی را در کاهش آلام نیازمندان و اقشار آسیب پذیر بردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه 27 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: در سایه تأثیرگذاری موثر رسانه‌ها می‌توانیم فرهنگ احسان و انفاق را به شکل گسترده‌تری در جامعه رواج دهیم تا شاهد حمایت‌های خیران و نیکوکاران در دستگیری از فقرا و نیازمندان باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی در سطح شهر اردبیل از تکدی‌گری به عنوان حرفه برای خود استفاده می‌کنند، اعلام کرد: هیچ‌یک از متکدیان در سطح شهر، تحت حمایت کمیته امداد قرار ندارند که باید دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها در رابطه با این مسئله راهکارهای اساسی و موثری را به کار گیرند.

دشتی با اشاره به اینکه همواره در عید سعید قربان شاهد کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران برای تأمین گوشت قرمز خانواده‌های تحت حمایت هستیم، بیان کرد: اردبیلی‌های خیر بیش از دو میلیارد و 160 میلیون ریال در عید سعید قربان سال گذشته به خانواده‌های تحت حمایت کمک کرده‌اند که امیدواریم امسال نیز شاهد یاری رسانی مضاعف آنان به مددجویان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه پایگاه‌های کمیته امداد آماده دریافت نذورات و احسانات نیکوکاران هستند، گفت: همچنین خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 0103810381001 نزد بانک ملی و کد آنی‌پرداخت #045*8877*نیز برای تهیه و توزیع گوشت قربانی بین خانواده‌های تحت حمایت واریز کنند.

در ادامه این دیدار، علی لطفی، رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل با اشاره به اینکه تحقق محرومیت زدایی و ریشه‌کنی فقر از سطح استان نیازمند فعالیت هر چه بیشتر رسانه‌ها در این زمینه است، بیان کرد: رسانه‌ها چشم بینای جامعه هستند که اگر اطلاع‌ رسانی دقیق و مناسبی از اقدامات کمیته امداد انجام شود، آحاد مختلف جامعه در جریان فعالیت‌های این نهاد قرار می‌گیرد که بر این اساس می‌توان گام‌های مهمی در حوزه محرومیت‌زدایی برداشت.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات حائزاهمیت کمیته امداد در عرصه اشتغال و کارآفرینی مددجویان است، افزود: این امر علاوه بر ایجاد اشتغال در جامعه، موجب توسعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش شده است که ضرورت دارد رسانه‌ها با پوشش خبری و تهیه گزارش از خانواده‌های موفق و خودکفا شده، این اقدامات را به شکل گسترده‌ای به اطلاع مردم برسانند.

لطفی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، اعلام کرد: رسیدگی به مستضعفان وظیفه تمامی آحاد جامعه است که همگی باید برای رفع مشکلات خانواده‌های بی‌بضاعت یاریگر کمیته امداد باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 730234
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.