به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش های 2 روز گذشته در مناطق غربی استان کرمانشاه با وجود طراوتی که به هوای این مناطق داده اما زلزله زدگان شهرستان های قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب را با 2 مشکل عمده آب گرفتگی چادرها و همچنین نفوذ سرما مواجه کرده است.
پس از زمین لرزه 6.4 ریشتری که کانون آن روستای چم امام حسن (ع) قصرشیرین بود ، بسیاری از مردم شهرها و روستاهای قصرشیرین و گیلانغرب و سرپل ذهاب از ترس پس لرزه های ناشی از این زلزله در چادرهای اسکان موقت به سر می برند.
در 12 روستای کانون اصلی زلزله در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نایلون به منظور پوشش برای چادرها به منظور جلوگیری از نفوذ آب و سرما بین زلزله زدگان توزیع شده و وسایل گرمایشی مانند چراغ والر نیز در اختیار این خانواده ها قرار گرفته است.

** بارش باران مشکلی برای زلزله زدگان قصرشیرین ایجاد نکرده است
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: در 24 ساعت گذشته تاکنون 31 میلی متر باران در این شهرستان باریده که خوشبختانه با وجود بارش های بسیار خوب تاکنون گزارشی از وجود مشکل برای شهروندان و مردم روستا نداشته ایم.
حشمت الله رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون نیروها و دستگاه های امدادی در سطح شهرستان در آماده باش به سر می برند تا در صورت وقوع هرگونه مشکلی نسبت به خدمات رسانی به زلزله زدگان اقدام کنند.
وی اظهار داشت: بین زلزله زدگان چهار روستای کانون اصلی زلزله نیز نایلون و چراغ والر و وسایل گرمایشی توزیع شده است و تاکنون مشکلی نداشته اند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون 153.2 میلی متر و از ابتدای فروردین تاکنون 281.2 میلی متر در این شهرستان باران باریده است.
رضایی دمای کنونی قصرشیرین را 11 درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را 96 درصد اعلام کرد.
او گفت: از روز گذشته و با شروع بارندگی نیز عوامل و اعضای ستاد مدیریت بحران به همراه شهرداری و فرمانداری در سطح شهر بازدید می کنند تا در صورت نیاز نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.

** آماده باش دستگاه های امدادی برای خدمات رسانی
فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: با توجه به بارش های 24 ساعت گذشته در این شهرستان که هم اکنون نیز ادامه دارد ، دستگاه های امدادی و خدمات رسان در حال آماده باش به سر می برند تا در صورت وقوع هر گونه مشکلی به ارائه خدمات لازم به زلزله زدگان بپردازند.
محبت جمالی نیا شامگاه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه با وجود بارش های بسیار خوبی که در شهرستان شاهد بودیم و هم اکنون نیز ادامه دارد و موجی از خوشحالی را برای کشاورزان و مردم منطقه به همراه داشته مشکلی برای زلزله زدگان ایجاد نکرده و هیچ گزارشی در این خصوص نداشته ایم.
رییس اداره هواشناسی سرپل ذهاب نیز گفت: به دنبال ورود سامانه بارشی به جو شهرستان از روز گذشته تا صبح امروز 19 میلی مترباران در این شهرستان مرزی به ثبت رسیده است.

** 13 میلی متر باران در گیلانغرب باریده است
فرماندار گیلانغرب گفت: از ابتدای ورود سامانه بارشی جدید تا صبح امروز در این شهرستان 13 میلی متر باران بارید که بارش ها طی امروز نیز تاکنون ادامه دارد و باوجود بارش های بسیار خوب هیچ موردی مبنی بر وجود مشکلات از سوی مردم گزارش نشده است.
کوروش محمودیان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در گیلانغرب 217 میلی متر باران باریده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 230 میلی متر بوده است و یک افزایش 100 درصدی را طی امسال شاهد هستیم.
وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران در شهرستان به طور جدی پای کار است و دستگاه های امدادی هم در حال آماده باش هستند تا در صورت نیاز با توجه به تداوم بارش ها نسبت به خدمت رسانی به زلزله زدگان اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب اظهار داشت: در روستاهایی که کانون اصلی زلزله 6.4 ریشتری اخیر بودند نیز چادر و نایلون و وسایل گرمایشی به میزان لازم بین زلزله زدگان توزیع شده است و هم اکنون مشکل جدی در این مناطق گزارش نشده است.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بود که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.