علیار راستگو روز چهارشنبه در جریان تمرین سراسری زلزله با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید آنچه را که آموزش می بینند به خانواده ها و اطرافیان نیز انتقال دهند، افزود: در بروز حوادث طبیعی باید طوری آموزش دهیم که سطح آسیب ها و خسارت ها کاهش یابد و افراد از آمادگی و مهارت لازم برخوردار شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید با آموزش درست و اصولی دانش آموزان بهترین تصمیم ها را عملیاتی کرد، اظهار داشت: آموزش نه تنها برای مواقع بحران بلکه باید در تمام زمینه های زندگی و همه ابعاد ارایه شود.
فرماندار تبریز برگزاری تمرین و آموزش های دانش آموزی را تجربه ای مبتنی بر یادگیری دانست و افزود: باید هر لحظه به فکر به روز رسانی و تصحیح عملکرد خود باشیم.
راستگو اظهار داشت: مانور زلزله باید در رفتار افراد تغییرات ماندگاری ایجاد کند تا آنها بتوانند توانایی های خودشان را برای انجام دادن کارهای مشخص، در هنگام بلایای طبیعی، قبل و بعد از آن بهبود ببخشند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه هماهنگی دستگاه های مسئول در بلایای طبیعی بسیار کارگشا و ضروری است، اظهار داشت: در دنیا برای برخورد با بحران، مثلث آگاهی،آمادگی و هماهنگی پیش بینی شده و آموزش ها نیز در همین راستا ارایه می شود.
جعفر پاشایی افزود: مدرسه به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محله بوده و علاوه بر دانش آموزان و مسئولان مدارس، اولیاء و مردم محله نیز در برنامه مانور زلزله و ایمنی مشارکت کردند.
وی اعلام کرد: این تمرین با مشارکت حوزه معاونت امداد و نجات، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاه های مرتبط در مدارس استان اجرا شد.
به گزارش ایرنا، بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور به صورت نمونه در هنرستان باقرالعلوم ناحیه دو تبریز برگزار شد.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.