به گزارش ایرنا در این مانور که به صورت نمادین در مدرسه نمونه دولتی رضوان شهرستان خرم آباد برگزار شد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: هدف از انجام این مانور ایمن ماندن یکی از مهمترین و در عین حال آسیب پذیرترین قشر جامعه یعنی دانش آموزان از صدمات زلزله است.
غلامرضا آقامیرزایی میزان آمادگی مجموعه خدمات رسان و امدادی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به عنوان مثال در سیل اخیر شهرستان پلدختر دستگاه های امدادی و خدمات رسان در همان لحظات اولیه با حاضر شدن در محل حادثه خدمات خود را به مردم سیل زده ارائه کردند.
وی ادامه داد: در رابطه با زلزله هم وضعیت به همین صورت است و مسئله مهم حداکثر استفاده از ظرفیت های موجود است.
آقامیرزایی اظهار داشت: در مدیریت بحران استان 14 کارگروه فعال تشکیل شده که اگر اتفاقی رخ دهد هر کدام از کارگروه های مذکور بر اساس نوع حادثه و شرح وظایف خود وارد عمل خواهند شد و اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.
وی گفت: در کنار این خدمات بحث آموزش و اطلاع رسانی به مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نمونه بارز آن برگزاری مانور امروز است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این مانور اظهار داشت: گاهی بی توجهی ما به نعمت های بی شمار الهی موجب بروز حوادث و بحران هایی میشود که لازم است در مقابل آنها آمادگی لازم را داشته باشیم.
رضا زینی وند مقدم در ادامه به موارد مهم در جهت مقابله با حوادث پرداخت و گفت: شناسایی نقاط آسیب پذیر، برنامه ریزی برای مواجهه با حوادث، تشکیل تیم های مقابله با بحران، شبیه سازی حوادث و برگزاری مانور و همچنین یادگیری از طریق تجارب از مهم ترین گام ها در جهت مقابله با حوادث طبیعی و غیر مترقبه است.
وی گفت: مدیریت مسائل عمومی و مدیریت بحران در هم پیچیده اند لذا پرورش و آماده سازی دانش آموزان برای روزهای سخت بسیار مهم است.
7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.