مدیرکل مدیریت بحران استان یزد معتقد است، بافت تاریخی یزد برای زلزله بیشتر از 5.5 ریشتر مقاوم نیست و حتی ساختمان های جدید هم تخریب می شوند.

به گزارش ایلنا، هادی هادی نسب، با بیان اینکه بافت تاریخی یزد را بیشتر زلزله تهدید می‌کند، عنوان کرد: چنانچه زلزله با ریشتر بالا رخ دهد نه تنها بافت‌های تاریخی بلکه ساختمان‌هایی که جدید نیز ساخته شده‌اند در خطر هستند. ماهیانه و روزانه یزد در معرض ریشترهای کم قرار دارد ولی چنانچه زلزله با ریشتر بالا رخ دهد بافت تاریخی یزد مقاوم در برابر زلزله‌های پنج و نیم ریشتر و بالاتر نیست.

هادی‌نسب افزود: البته دستگاه‌ها هماهنگی‌هایی را در زمینه بافت تاریخی انجام داده‌اند و با وجود کمبود امکانات و بودجه، فعالیت‌هایی خوبی صورت گرفته و جلسات متعددی برگزار شده است و با توجه به رخ دادن حوادثی چون آتش‌سوزی در بافت تاریخی طرح‌هایی را در دست اجرا داریم که بتوانیم در زمینه لوازم و ادواتی که بتواند در بافت تاریخی فعالیت کند و مانور بدهد اقدام بشود ولی در زمینه بحران سیل و زلزله توانایی بیشتری نیاز است و طرح‌های بیشتری باید در دستور کار قرار گیرد.

2347170

گفتنی است بافت تاریخی یزد به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال 1384 به ثبت ملی رسید و حدود 200 هکتار از این محدوده در سال 1396 توسط سازمان جهانی یونسکو به عنوان شهر میراث بشری به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.