به گزارش خبرنگار ایرنا مهندس عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در مراسم جشن گلریزان با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران این استان استقبال شایانی از اجرای طرح مولی الموحدین کرده اند گفت : هر قدمی که در اجرای طرح مولی الموحدین برداشته شود گامی برای کاهش آلام هموطنان زلزله زده است.
وی اظهار داشت : در قالب طرح مولی الموحدین بسته های حمایتی به ارزش هر بسته 50 میلیون ریال شامل خرید تجهیزات ساختمانی تامین می شود و به استان کرمانشاه ارسال خواهد شد.
زمانی گفت:تهیه بسته های حمایتی و انجام هماهنگی برای ارسال این بسته ها و همچنین شناسایی و تعیین خانواده های نیازمند دریافت این بسته ها با همکاری کمیته امداد انجام خواهد شد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: با توجه به اینکه عملیات اجرایی اسکان دائم آسیب دیدگان از زمین لرزه دراستان کرمانشاه شروع شده است ضرورت ارسال بسته های حمایتی به این مناطق احساس می شود ، این بسته ها شامل اقلامی است که زلزله زدگان بتوانند بعد از انجام مراحل سفت کاری و نازک کاری ساختمان های آسیب دیده به عنوان تجهیزات ساختمانی از آن استفاده کنند .
زمانی همچنین گفت : کمک ها و تسهیلاتی که از سوی دولت و نهادهای دولتی به زلزله زدگان رسیده است ممکن است حداکثر بتواند ساختمان های آنها را تا مراحل سفت کاری و نازک کاری برساند اما آنها نیازمند تجهیزاتی مانندایزوگام ، سینک ظرفشویی، لوله و اتصالات ساختمان ، موکت و کفپوش و موارد اینچنین هستند تا یک ساختمان قابل سکونت داشته باشند بنا بر این مجریان طرح مولی الموحدین با رصد و شناسایی همه نیازهای آسیب دیدگان اجرای این طرح را کلید زده اند.
مهندس خداخواست شهبازی نیکوکار خیراندیش و مدیر عامل موسسه خیریه رسول اعظم هم در جشن گلریزان امروز، طرح مولی الموحدین و جمع آوری کمک های خیرین برای مناطق زلزله زده را مرهمی بر دردهای آسیب دیدگان از زمین لرزه دانست و از همه افراد خیر و نیکوکار استان فارس خواست تا در اجرا ی این طرح مشارکت کنند.
شهبازی با بیان اینکه در اجرای گام نخست این طرح هدف گذاری روی تامین 110 کانکس شد اما 132 کانکس به مناطق زلزله زده ارسال شد گفت:در فاز نخست اجرا ی این طرح هفت کانکس برای تحصیل دانش آموزان تامین شد، تامین کانکس برای ادامه تحصیل دانش آموزان در شرایطی که مدارس آنها خراب شده یا آسیب دیده است بهترین شیوه امداد رسانی است که مجریان طرح مولی الموحدین آن را رصد کرده و به اجرا گذاشته اند.
مدیر عامل موسسه خیریه رسول اعظم اضافه کرد : شاید بسیاری از مدارس آسیب دیده در استان کرمانشاه در ماه های آینده
هم ترمیم و سرپا نشود بنابراین لازم است کانکس های بیشتری با اجرای گام دوم طرح مولی الموحدین دراختیار دانش آموزان این مناطق قرار گیرد.
همچنین دکتر محمد هادی ایمانیه مشاور وزیر بهداشت درامور دانشگاه ها اجرای طرح مولی الموحدین و تامین بسته های کمک برای یاری رساندن به زلزله زدگان کرمانشاه را فرصتی برای مشارکت خیرین دانست و گفت: توجه به سلامت تن و روان زلزله زدگان با کمک های خیرین نیز در اجرای این طرح دیده شده است.
مشاور وزیر بهداشت درامور دانشگاه ها اظهار داشت : اکنون در شرایط سرما و بارندگی زلزله زدگان به همراهی و کمک بیشتری نیاز دارند تاکنون برای ترمیم و التیام جراحت های جسمی آنها تلاش هایی کرده ایم، پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستانی در این عرصه به ایفای نقش خیر خواهانه پرداخته اند اما با تامین مایحتاج زندگی و تامین نیازهایی که بتواند به زندگی این افراد سر و سامانی بدهد هم باید مشارکت کرد.
طرح مولی الموحدین با مشارکت انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس ، مجمع خیرین تامین سلامت و با همکاری و همراهی نهادهای دیگر در مرحله اجرا قرار دارد و برای تامین یک هزار بسته کمک پنج میلیون تومانی برنامه ریزی کرده است.
شماره حساب بانک مسکن 13005140523 بنام انجمن خیرین مسکن سازاستان فارس برای واریز وجوه خیرین و شهروندان در اجرای طرح مولی الموحدین اعلام شده است.
خبرنگار نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.