قنبر موسی نژاد روز یکشنبه در حاشیه نشست علمی و تخصصی فلسفه شکل گیری کمیته امداد مبتنی بر منظومه فکری امام راحل دربیت تاریخی امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: پس از وقوع زلزله در غرب کشور هشت شهرستان استان کرمانشاه آسیب های جدی دید و بخش عمده این آسیب ها در شهرستان سرپل ذهاب بود.
وی اظهارکرد: در این زلزله 56 هزار خانواده آسیب جدی دید که 20 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند و بر اساس آمار کسب شده 2 هزار و ٦٠٠ واحد مسکونی در این فاجعه تخریب شد.
وی ادامه داد: طبق تصمیم دولت بازسازی این واحدها را بر اساس سهمیه تعیین شده با کمک دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور انجام می دهد که سهم استان مرکزی ساخت 110 واحد است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه مشارکت مردمی وخیران در این رابطه ضروری است، افزود: در استان گروه های مختلف برای مشارکت در این حوزه اعلام آمادگی کرده اند.
موسی نژاد افزود: در این راستا جامعه رسانه ای شهر اراک به نمایندگی از جامعه خبرنگاران استان مرکزی، با هدف حمایت از این طرح، کمپینی با شعار من و کرمانشاه 110 سقف، تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: امید است با اطلاع رسانی و مشارکت جامعه فعالان خبری و به کارگیری ظرفیت های اصحاب رسانه سهم استان مرکزی در جلب مشارکت های مردمی، ساخت واحدهای مسکونی تعهدی به موقع اجرایی شود و یک بار دیگر نوع دوستی کم نظیر مردم استان در تاریخ ثبت شود.
90 هزار نفر در قالب 38 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی هستند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.