محمدباقر خانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبق برآورد اولیه کارشناسان مدیریت بحران شهرستان، حجم مالی این خسارت ها سه هزار میلیارد ریال است که باید کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی استان در رابطه با برآورد میزان دقیق خسارت عازم منطقه شوند.
وی اظهار کرد: بیش از 12هزار نفر باغدار انگور در شهرستان وجود دارد که با اتفاق خانواده های خود مشغول فعالیت هستند و سالانه به طور متوسط از 11هزار هکتار باغ انگور، 260هزار تن محصول برداشت می کنند.
خانی، از تاخیر در پرداخت غرامت حق بیمه محصولات کشاورزی انتقاد کرد و گفت: تاخیر بیش از حد در پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزی موجب کاهش بیش از 40 درصدی بیمه گذاران باغات انگور در ملکان شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه به علت تاخیر بیش از حد معمول و دو ساله در پرداخت بیمه، موجب شد سه هزار نفر از هفت هزار و 500 نفر بیمه گذار سال 95 انصراف دهند و حاضر به بیمه کردن محصولات باغی خود نیستند.
خانی افزود: از خسارت سرمازدگی سال زراعی 95-96 تنها دو هزار و 200 نفر توانستند 40 درصد غرامت بیمه را دریافت کنند و هنوز یکهزار و 800 نفر به طور کامل هیچ مبلغی دریافت نکرده اند.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در 155کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
/3038/ 7228/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.