به گزارش ایرنا، حسین ویسمرادی روز شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان روانسر، تلاش برای ارتقای سطح بهداشت عمومی شهرستان را وظیفه اعضای کارگروه دانست، افزود: بدترین آفت در مدیریت عدم هماهنگی و ارتباط چند سویه است.
وی با بیان اینکه جلسات کارگروه بهداشت و سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: باید معضلات بهداشتی پیگیری شود و شهرداری ها نیز نقش اساسی را در ارتقای بهداشت عمومی دارند.
فرماندار روانسر ادامه داد: نظارت دقیق و مستمر بر مراکز تهیه ، تولید و توزیع مواد غذایی و خوراکی به ویژه نظارت بر خبازی ها ، شیرینی پزی ها و مراکز عرضه لبنیات یکی از مقوله های بسیار مهم حوزه بهداشت و سلامت است.
ویسمرادی اظهار داشت: با توجه به اینکه روانسر در مسیر دیگر شهرستان های اورامانات قرار دارد و همواره میزبان مسافران و گردشگران است باید موارد بهداشتی را با جدیت پیگیری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دفع زباله های شهری و روستایی باید به روش صحیح و بهداشتی انجام گیرد اضافه کرد: موضوع زباله و پسماند به زندگی روزمره مردم گره خورده و نمی شود بی تفاوت از کنار آن گذشت و حتما باید برنامه جامع و منظمی برای مدیریت آن داشت تا از شیوع بیماری های مختلف و به خطر افتادن سلامتی مردم جلوگیری شود.
سرپرست شبکه بهداشت و در مان شهرستان روانسر نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار بازرسی از 523 مرکز تهیه و توزیع انجام شده است.
محمدسعید سریری افزود: در این مدت63 مورد نمونه برداری و آزمایش بر روی نمونه های نان، لبنیات ، شیرینی، بستنی و کباب صورت گرفته که نتیجه 46 مورد آنها مطلوب و 16 مورد نیز نامطلوب و تعطیل شده است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
7455/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.