رضا پورآئین روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود:با آغاز ماه مبارک رمضان بازرسی از واحدهای صنفی مواد غذایی از جمله واحدهای فروش شیرینی ،بستنی ،کلوچه و آشپزخانه های بیرون بر تشدید شده و همچنان تا پایان ماه ادامه دارد.
وی افزود:در مدت 14 روز نخست ماه مبارک رمضان ،یک هزار و 664 مورد بازرسی از اماکن تهیه مواد غذایی و 347 مورد بازرسی از اماکن عمومی و 72 مورد بازرسی از مراکز تهیه زولبیا و بامیا در دزفول انجام شد که این بازرسی ها منجر به صدور 221 کارت تندرستی شد.
رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت:در بازرسی های انجام شده 10 مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شد که یک مورد آرایشگاه زنانه و 2 مورد اماکن عمومی از جمله این تخلفات بود.
پورآئین اضافه کرد:همچنین بازرسی های انجام شده منجر به تعطیلی چهار واحد صنفی در دزفول شده بود که شامل 3 مورد سوپرمارکت و یک مورد نانوایی بود که با قطع سهمیه آرد روبرو شد.
وی بیان کرد:همچنین در این مدت 11 مورد نمونه برداری صنعتی و 74 مورد نمونه برداری سنتی انجام شد که یک مورد غیرمنطبق بر موازین بهداشتی شناخته شد .
وی گفت:109 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و 19 مورد نمونه برداری از آب استخر توسط بازرسان بهداشت محیط دزفول انجام شد که مشکلی در این خصوص مشاهده نشد.
رئیس مرکز بهداشت دزفول همچنین از معدوم کردن 147 کیلوگرم مواد غذایی شامل روغن بامیا،روغن محلی ،کالباس ،ماست و دیگر مواد خوراکی و غذایی خبر داد و گفت:همچنین یک هزار و 669 مورد کلرسنجی آب انجام شد که 168 مورد نامطلوب از نظر میزان کلر موجود در آب در مناطق شهری و روستایی دزفول مشاهده شد و در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع این مشکلات اقدام شد.
وی اضافه کرد:در ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 12 مورد شکایت به سامانه 190 گزارش شد که شامل شکایت از فاضلاب،بوی زباله و مواد غذایی فاسد بود که موارد رفع شد ضمن اینکه در این مدت پنج مورد با دست فروشان دوره گرد برخورد شد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.