سرپرست بهداشت محیط شهرستان ایلام در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از 15 اسفند سال گذشته تا کنون در اجرای بسیج سلامت نوروزی و همچنین بازرسی های روزانه ماموران بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع شهر ایلام جمع آوری شده است.
مهرداد داودیان افزود: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، سوسیس، کالباس، کنسرو، پفک، چیپس، بیسکویت، کیک، آب میوه، لبنیات، انواع ترشیجات و همچنین انواع مواد بهداشتی بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط، جمع آوری شده است.
وی تاکید کرد: با نظارت مراجع قضایی نسبت به معدوم سازی این مواد غذایی در جایگاه مخصوص زباله شهر ایلام اقدام شده است.
وی یادآور شد: افراد متخلف شامل تهیه کننده و فروشنده مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد به مراجع قضایی معرفی شده و بر اساس ضوابط قانونی با آنها برخورد می شود.
سرپرست بهداشت محیط شهرستان ایلام گفت: از 15 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین سال جاری، یک هزار و 592 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع شهرستان ایلام شامل سوپرمارکت ها، رستوران ها، اغذیه فروشی، ساندویچی ها و شیرینی فروشی های شهر ایلام انجام شده است.
وی یادآور شد: در این بازدیدها 106 مورد نمونه برداری مواد غذایی و 109 مورد نمونه برداری آب شرب انجام شده است که در نتیجه آن، 24 مورد به مراجع قضایی معرفی شده و 13 مورد نیز پلمپ شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت 56 مورد شکایت مردمی بررسی شده است، تاکید کرد: سامانه پیگیری شکایات مردمی به شماره 190 به صورت رایگان آماده دریافت گزارش های مردمی در 24 ساعت شبانه روز است.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.