به گزارش ایرنا، «آوات طاهر پور» روز پنجشنبه در اولین جلسه هماهنگی طرح هیوا در شهرستان روانسر افزود: این طرح با هدف هدایت استعدادهای برتر، ایجاد فرصت‌های مناسب برای صاحبان استعدادهای برتر و نخبگان در مناطق مختلف استان و هدایت و یاری و واکاوی این استعدادها اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه این طرح تلاش دارد با محرومیت ‌زدایی و تمرکززدایی، مشوق نخبگان استان برای تلاش و اثرگذاری بیشتر باشد، تصریح کرد: طرح هیوا براساس اسناد بالادستی کشور طراحی شده و شناسایی ، جذب و هدایت استعدادهای برتر در نقاط مختلف استان از دیگر اهداف اجرایی این طرح است.
رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه ادامه داد: شیوه نامه طرح هیوا در شهریور ماه 1397 در بنیاد نخبگان استان کرمانشاه مطالعه، طرح و تنظیم شده و پس از تایید و تصویب از سوی بنیاد ملی نخبگان در مهرماه 97، برای اجرایی شدن ابلاغ شد.
فرماندار روانسر نیز گفت: طرح هیوا ، اقدامی مهم و ارزشمند برای بهره گیری از استعدادها و توانایی های نخبگان این شهرستان است.
حسین ویسمرادی افزود: فقط شناسایی نخبگان ملاک و مهم نیست بلکه حفظ و جذب آنها مولفه ای بسیار مهم و اساسی است.
وی ادامه داد: کشور ما از لحاظ نخبگی و باروری اندیشه ها استعدادهای فراوانی دارد که همه دنیا به آن اعتراف دارند و باید با تدابیر و راهبرد درست و اصولی بستر رشد آنها را فراهم کنیم.
فرماندار روانسر اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستیم باید ضمن شناسایی و بها دادن به نخبگان و استعدادهای برتر، از ظرفیت های آنها نیز استفاده نماییم.
ویسمرادی اضافه کرد: نخبگان داخل کشور هم اکنون مقابل تهدیدهای دشمنان ایستاده و زمینه رشد و اعتلای کشور را فراهم می کنند.
وی گفت: دانشگاه و مدارس استعدادهای نهفته ای دارند که با پرورش و رشد و ترقی آنها می توان نخبگانی برجسته تربیت کرد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
7455/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.