به گزارش ایرنا، علی زرفشان در پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در بوشهر افزود: استقبال بی نظیر و پرشور معلمان از این کنفرانس علمی گویای اثر بخشی این گردهمایی است.
وی اضافه کرد: این کنفرانس محل حضور معلمان، استادان و پژوهشگران ریاضی است که در طول سال تاملاتی در کیفیت و چگونگی آموزش ریاضی دارند و آخرین یافته های علمی خود را عرضه می کنند.
زرفشان اضافه کرد: در 15 سال گذشته دردوره های مختلف تحصیلی به لحاظ دسترسی دانش آموزان به آموزش موفقیت های خیلی خوبی در آموزش ریاضیات، علوم و خواندن کسب شد.
وی اضافه کرد: این درحالی است که در یکی دو سال گذشته در ارزیابی های بین المللی با یک پدیده جدیدی روبرو شدیم و عملکرد دانش آموزان در درس های ریاضی، علوم و خواندن کاهش یافت.
زرفشان اضافه کرد: برای بررسی و علت یابی این افت عملکرد جلسه های آموزشی متعددی برگزار شده است که انتظار می رود با شناخت این علت در سال 2019و 2020 دانش آموزان ایرانی با قدرت بیشتری در رقابت های بین المللی حضور و به جایگاه اصلی خودمان برسیم.
وی با اشاره به تغییر ساختار و محتوای آموزشی و تغییر روش آموزش ریاضیات گفت: یکی از کارهایی که کنفرانس ریاضی می تواند انجام می دهد علت یابی و تحلیل این افت دانش آموزان است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر ذهنیتی نسبت به درس ریاضی وجود دارد که باید تلاش شود این ذهنیت ناخوشایند برطرف و آشتی بین دانش آموزان و درس ریاضی برقرار شود.
استاندار بوشهر گفت: براساس یک نگاه توسعه محور ریاضی پایه همه درس هاست و باید به این ماده درسی توجه بیشتری شود.
عبدالکریم گراوند ریاضی همزاد با بشر است افزود: سنگ بنای توسعه و پیشرفت همه کشورها علوم ریاضی است.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر جزو استان های پیشرو در علوم نوین است ادامه داد: موردی که ریاضیات را تهدید می کند مشکلات حوزه اشتغال و کسب و کار است.
استاندار بوشهر گفت: به دلیل مشکلات حوزه کسب و کار جوانان در نیمه های راه اقدام به تغییر رشته می دهند و این زنگ خطری برای توسعه پایدار کشور به شمار می رود.
وی تاکید کرد: مسئولان باید برای استفاده از این ظرفیت نخبگان ریاضی استفاده بیشتری کنند.
پانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی کشور از سوم تا ششم بهمن در بوشهر درحال برگزاری است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.