به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ، محمد اسلامی، استاندار مازندران در کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به این که باید پلان توسعه 3 میلیارد دلاری صادرات استان در سال تا پایان برنامه ششم توسعه طراحی شود، عنوان نمود: سند خط مشی و برنامه اجرایی هدف صادراتی استان تهیه شود بنحوی که مسئولیت های دستگاه ها، تشکل ها،و فعالان اقتصادی مشخص باشد و پایش عملکرد آن در جلسات ماهیانه کارگروه توسعه صادرات صورت گیرد.

استاندار در ادامه بر تثبیت بازار صادراتی و پایداری آن با حمایت های لازم تاکید کرد و یاد آور شد: باید با هموار سازی موانع داخلی و خارجی، سهم مازندران از بازارهای هدف را گسترش داد.

اسلامی با بیان این که عرصه کار اقتصادی محدود به جغرافیای خاصی نیست و فعالیتی بین المللی است، خاطر نشان ساخت: برای تحقق این مهم باید ساز و کار اقتصادی داشته داشت، الگوهای کار را تعیین و روح و رمز بازار را درک نمود.

رییس کارگروه توسعه صادرات استان، گفت: کسب و کار نیازمند رادار است، باید خود را متحول کنیم، نخبگان را وارد عرصه نماییم زیرا مطالعات بازار، مطالعات محیطی و رصد بازار با نخبگان متحول می شود.

وی بر ایجاد میز هوشمندی و دیده بانی بازار در شرکت های اقتصادی صادرات محور با بکارگیری نیروهای جوان تحصیلکرده به منظور کسب آگاهی از ظرفیت بازارهای هدف، بازار سازی، انجام مطالعات بازار از طریق سنجش ظرفیت جذب، ذائقه بازار و راز و رمز های ورود به بازار های گوناگون همراه با آینده پژوهی تاکید نمود و ابراز داشت: بشدت نیازمند کار رقابتی در این عرصه هستیم، سهم خواهی از بازار صادرات به مثابه یک منازعه است و جنگ رقابت و سهم خواهی از بازار جدی است.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که اراده برخی از کشورها برای کار با ایران بالاست و میز هوشمندی باید به اقتضائات نگاه دقیق بیفکند، تصریح کرد: مطالعات و پژوهش های لازم در راستای ارتقاء کیفی محصولات و تنوع بخشی به سبد محصول صادراتی و تنوع بازار صورت گیرد.

اسلامی، قیمت تمام شده محصول را مساله ای مهم در صادرات ارزیابی نمود و بر کاهش آن برای دوام در بازار تاکید کرد و یاد آور شد: مطالعه و شناسایی پتانسیل بازارهای هدف بمنظور تشکیل شرکت های مشترک با طرف خارجی برای عبور از موانع مربوط به تعرفه و مسائل گمرکی در دستور کار جدی قرار گیرد.

استاندار با تاکید بر این که کشت فراسرزمینی باید جدی گرفته شود، افزود: ظرفیت ها و تشکل های دولتی و خصوصی برای یک فعالیت شتابنده و بزرگ باید متحول شوند.

اسلامی بر ضرورت تحول در صنعت حمل و نقل استان و ایجاد حمل و نقل ترکیبی اشاره کرد و گفت: برای انجام هماهنگی های لازم جهت حمل و نقل هوایی کالا از فرودگاه ساری آمادگی داریم.

وی بر ایجاد وحدت رویه و بهره گیری از همه ظرفیت ها برای شکوفایی بازرگانی و کسب و کار استان تاکید کرد و ابراز داشت: مراکز نمایشگاهی مازندران باید در مقیاس ملی و بین المللی فعالیت نمایند.

در آغاز این جلسه، محمد پور، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، گزارشی از میزان صادرات استان در 9 ماهه سال 96 و بازارهای هدف صادراتی ارایه کرد.


هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات استان در سال تا پایان برنامه ششم توسعه / ضرورت ایجاد میز هوشمندی در کسب و کار

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 841252
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.