به گزارش ایرنا، مهدی یوسفی روز چهارشنبه درنخستین همایش تجلیل از نخبگان و برترین های شهرستان کنگان افزود: امید می رود با راه اندازی طرح های جدید صنعت نفت شمار دیگری از جوانان تحصیلکرده این شهرستان مشغول بکار شوند.
وی با بیان اینکه محور توسعه انرژی نیست بلکه علم و دانش است ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا هیچکدام از ذخایر انرژی ایران را ندارند اما توسعه یافته هستند.
وی بیان کرد: برای رسیدن به توسعه متوازن برنامه ریزی دراز مدت در بخش های مختلف ضروری است.
یوسفی با تاکید بر لزوم همفکری مسئولان با نخبگان و جوانان شهرستان کنگان گفت: زیر ساخت های لازم به منظور پیشرفت این منطقه باید فراهم شود و این امر جز با تلاش و همفکری جوانان و نخبگان این شهرستان امکان پذیر نخواهد بود.
وی اضافه کرد: در این ارتباط باید در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و حتی معماری شهر از ایده نخبگان کنگانی استفاده شود تا یک توسعه همگون در منطقه رخ دهد.
یوسفی با اشاره به حضور کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این کمیسیون معتقد به اهمیت شهرستان کنگان در آینده کشور و صنعت نفت است و تلاش می شود اتفاق های خوبی در این شهرستان اجرایی شود.
وی با اشاره به اهمیت پیشرفت و توسعه بر مبنای تفکر و منطق اضافه کرد: در ارتباط تشکیل اتاق فکر با همکاری نخبگان و جوانان شهرستان کنگان برای استفاده از دیدگاه های آنان در پیشرفت شهرستان کنگان ضروری است.
نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم وعسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان کنگان چهار راه توسعه و پیشرفت استان بوشهراست و در آینده ای نه چندان دور نقش آن بواسطه خلیج فارس و ذخایر انرژی در کشور بی بدیل خواهد بود.
سکینه الماسی با اشاره به سرمایه انسانی ناب موجود در شهرستان کنگان افزود: نخبه های فکری و ابزاری باید در کنار یکدیگر برای رسیدن به توسعه قرار گیرند و اگر جامعه ای از نخبه های خود استفاده نکند آن جامعه رنگ توسعه را به خود نخواهد دید.
الماسی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت های لازم برای رشد زیر ساخت های توسعه در شهرستان کنگان بهره برد.
امام جمعه کنگان گفت: هدف از برگزاری این همایش ها تقویت خودباوری در جوانان و باور توان آنان توسط مسئولان است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب هوش، استعداد، همت، کار، تلاش، پیگیری و مداومت تحسین برانگیز از جمله عوامل موفقیت است و هرکسی دارای این ویژگی ها باشد نخبه به شمار می رود.
وی اظهارکرد: مسئولان در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها از ظرفیت جوانان و نخبگان استفاده کنند زیرا قدرت فکر و ایده جوان بسیار فعال و راهگشای بسیاری از مشکلات است.
محمودی اضافه کرد: همفکری با نخبگان و جوانان شهرستان کنگان برای توسعه پایدار منطقه ضروی است.
سرپرست فرمانداری کنگان گفت: توسعه همه جانبه بویژه در بخش علمی از جمله راهکارهای پیشرفت این شهرستان است.
نوروزی با تاکید برمعرفی توانمندی ها و ظرفیت های کنگان در استان بوشهر و کشور افزود: با توجه به نقش نیروی انسانی توانمند در توسعه پایدار براساس آینده شهرستان کنگان بدست جوانان رقم می خورد.
سرپرست فرمانداری کنگان اظهارکرد: منابع انسانی این شهرستان با کاربرد مهارت و خلاقیت می تواند نقش خود را در توسعه شهرستان بخوبی ایفا کنند.
وی یادآور شد: استفاده از نخبه های فکری و ابزاری در رسیدن به توسعه امری انکارناپذیر است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.