حسین خدرویسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زلزله مهیب سال گذشته به 10 هزار واحد مسکونی متعلق به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آسیب رساند که پنج هزار و 300 واحد از این تعداد نیز به صورت کامل تخریب شد.
وی ادامه داد: حدود هفت هزار و 500 واحد از مجموع واحدهای آسیب دیده مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری قرار دارند.
خدرویسی با بیان اینکه تاکنون تعدادی از واحدهای تخریب شده چه در مناطق شهری و چه روستایی بازسازی و تحویل مددجویان شده است، گفت: واحدهای باقیمانده روستایی تا پایان سال جاری و واحدهای شهری نیز تا پایان شهریور 98 آماده بهره برداری خواهند شد.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه افزود: همچنین این نهاد با همکاری بنیاد مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات 300 میلیون ریالی و کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی به مددجویان تحت حمایت این نهاد اقدام کرده است.
وی یادآوری کرد: کمیته امداد برای واحدهای مسکونی مددجویان زلزله زده اعتباری دیگر نیز تخصیص داد به گونه ای که جهت تکمیل مسکن روستایی به طور میانگین 120 میلیون ریال و واحدهای شهری 150 میلیون ریال اختصاص داده شد.
خدرویسی با بیان اینکه تا خرداد امسال 500 واحد مسکونی مددجویی تکمیل و تجهیز شد گفت: همچنین واحدهای ساخته شده به فرش و موکت و در مواردی به یخچال تجهیز شدند.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در پایان گفت: با روندی که هم اکنون شاهد آن هستیم حدود 2 هزار واحد مسکونی مددجویان زلزله زده تا پایان آبان ماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.
در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال قبل، 620 نفر کشته و حدود 12 هزار تن نیز مصدوم شدند، ضمن اینکه به حدد 90 هزار واحد مسکونی نیز خسارت وارد شد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.