سید حسن ریاضتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سال جاری تا کنون 100 واحد مسکن روستایی در روستاهای مختلف بخش مرکزی و اشترینان بروجرد احداث شده است.
وی افزود: از سال گذشته تا کنون نیز هفت هزار و 950 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان صادر شده که 460 فقره آن مربوط به سال 96 است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بروجرد بیان کرد: این شهرستان با 186 روستا دارای حدود 22 هزار واحد مسکونی بوده که از این تعداد 34 درصد در روستاهای 2 بخش مرکزی واشترینان دارای سند مالکیت هستند.
ریاضتی اضافه کرد: در 14 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی فاقد سند مالکیت وجود دارد که طرح سند دارنمودن آنها با همکاری اداره ثبت واسناد بروجرد در حال اجرا است.
وی ادامه داد: حدود 84 درصد واحدهای مسکن روستایی بعد از زلزله سال 85 تبدیل به احسن شده اند که از متوسط کشوری مطلوب است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد با اشاره به طرح محرومیت زدایی از روستاها در کشور اظهار داشت: با اجرای طرح هادی به همت بنیاد مسکن تاکنون کارمطالعه و تهیه نقشه 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان بروجرد انجام شده است.
ریاضتی با بیان اینکه درحال حاضر 43 درصد روستاها از طرح هادی برخوردارهستند، گفت: این میزان معادل 85 درصد جمعیت روستایی شهرستان بروجرد است.
وی بیان کرد: در هفته دولت یک طرح هادی روستایی در شمس آباد بروجرد شامل آسفالت خیابان ها، جدول گذاری، سنگ فرش پیاده رو و زیرسازی و کانال سنگی به طول هشت هزار مترمربع به بهره برداری خواهد رسید.
بروجرد با بیش از350 هزار تن جمعیت و یک هزار و 606 کیلومترمربع وسعت و 186 روستا در 2بخش مرکزی و اشترینان دومین شهرستان پرجمعیت لرستان است.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.