به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری کنگاور که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه وجود معاونت عمرانی در چارت فرمانداری ها مغفول مانده بود، اظهار داشت: تعیین معاون برنامه ریزی و امور عمرانی برای فرمانداری ها توسط وزارت کشور، نشان دهنده اهمیت برنامه ها و پروژه های عمرانی در شهرستان هاست.
وی اضافه کرد: البته وجود پست معاونت امور عمرانی در فرمانداری ها نافی تلاش شبانه روزی فرماندارها نیست و باعث می شود فرمانداران با فراغ بال و آسودگی خاطر بیشتری به دیگر مسائل شهرستان بپردازند.
وی ادامه داد: به نظر من شهر یک موجود زنده است که در دنیای کنونی نیازهای جدیدی از جمله الکترونیکی شدن، توجه به مقوله توریسم و... دارد.
وی با بیان اینکه بحث گردشگری به عنوان یکی از به روزترین نیازهای امروز جوامع توسعه یافته تلقی می شود، افزود: در صورتی که سایت تاریخی معبد آناهیتا در مرکز شهر کنگاور به نقطه مطلوب گردشگری برسد می تواند به عنوان منبع درآمد پایدار بخشی از نیاز اعتباری شهرستان را تامین کند.
سالاری از معاون جدید فرماندار کنگاور خواست نسبت به واگذاری ساختمان های غیرقابل استفاده دولتی در شهر و روستا به بخش خصوصی برنامه ریزی کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با تاکید بر نظارت کافی و جدی شهرداران در اجرای پروژه های عمرانی در شهرها، تصریح کرد: وظایف شهرداران به گونه ای است که از یک سو باید برای خلق درآمدهای جدید تلاش کنند و از سوی دیگر وظیفه دارند که به عموم جامعه خدمات بهتر و بیشتر ارائه کنند.
وی گفت: شهرداران وظیفه دارند که از خلاقیت ها و قابلیت های خود برای برند شدن شهرها استفاده کنند و اگر تنها به روش های قدیمی و سنتی بسنده کنیم هیچ تحولی در شهرها اتفاق نخواهد افتاد.
فرماندار کنگاور نیز در این جلسه گفت: شأن پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، برطرف کردن مشکلات مردم و تلاش برای رشد و توسعه جامعه است وگرنه مسئولیت جز بار اضافی چیز دیگری به همراه ندارد.
خیراله خزایی؛ انتقال افراد و نیروهای متعهد را در جایگاه های مختلف منشأ خیر و برکت دانست و ادامه داد: به طور قطع ارائه خدمت خالصانه بدست افراد متخصص و متعهد دستاوردهای خوبی را برای نظام داشته است .
وی در ادامه با اعلام اینکه توسعه زیرساخت های عمرانی و خدماتی و ایجاد جاذبه برای ماندگار کردن روستائیان از اهداف مهم دولت دوازدهم است، اظهار داشت: حمایتهای بی دریغ استاندار، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان باعث شده روستاهای این بخش در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرند.
وی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به روستاها، نگاهی توسعه گرا بوده و به طور حتم با ادامه این روند شاخصهای خدمات در مناطق روستایی از رشد قابل توجه و چشمگیری برخوردار خواهد بود.
فرماندار کنگاور با بیان اینکه در این شهرستان تنها یک روستای آسفالت نشده داریم، افزود: تاکنون 45 هزار مترمربع از راههای روستایی کنگاور آسفالت شده که آمار بسیار قابل توجهی است.
امام جمعه کنگاور نیز در این جلسه با بیان نیازهای عمرانی شهرستان لزوم توجه به نحوه جابجایی اهالی غم تسلی و مشکل پرداخت وام تخصیصی توسط این مردم را متذکر شد.
در ادامه محمد الماسی پور با حکم استاندار کرمانشاه به عنوان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنگاور معرفی شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.