به گزارش ایرنا ، ایوب ذائبی روز چهارشنبه در جریان بازدید فرماندار روانسر از اجرای این طرح افزود: طول این کانال 17 کیلومتر است که بخش هایی از دیواره آن به علت رعایت نکردن حریم قانونی کانال ، شخم زدن جاده دسترسی و تردد ماشین آلات سنگین با بار نامتعارف تخریب شده و این اعتبار برای بازسازی و مرمت بخش هایی از دیواره کانال و تعمیر دریچه های فلزی آن اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: کانال سمت چپ روانسر از سراب روانسر تغذیه و یک هزار و 800 هکتار از زمین های کشاورزی 11 روستای کلاه کبود ، خرم آباد علیا ، خرم آباد سفلی ، ده ساده ، زرین چقا ، حسن آباد ، حسین آباد ، تپه رش ، شالی آباد ، تپه کوئیک و تپه لری را آبیاری می کند.
مدیر امور آب منطقه ای شهرستان های اورامانات اضافه کرد: چهار هزار هکتار از اراضی روستاهای پایین دست روانسر از سراب این شهر و از طریق کانال خشکه رود ، کانال سمت چپ ، کانال سمت راست ، کانال جابری و مسیر رودخانه آبیاری می شود.
فرماندار روانسر نیز توسعه بخش کشاورزی این شهرستان را یکی از زمینه های اصلی در جهت توسعه پایدار و اشتغال زایی دانست و گفت: روانسر ظرفیت های عظیمی در بخش کشاورزی دارد.
حسین ویسمرادی با تأکید بر تقویت بخش کشاورزی روانسر تصریح کرد: خاک حاصلخیز، منابع آبی، دانش کشاورزی و بسترهای لازم برای رونق کشاورزی در شهرستان فراهم است و باید این بخش هرچه بیشتر تقویت شود.
وی اظهار داشت: دستگاه های متولی برای بهره وری بهینه از منابع آبی و تقویت بخش کشاورزی باید از هیچ کوششی دریغ نکنند.
فرماندار روانسر تاکید کرد: روستائیان و کشاورزان نیز باید با ایجاد تعاونی و تشکل های بهره برداری از منابع آبی در راستای توزیع و مصرف بهینه آب نهادهای متولی را کمک کنند.
شهرستان روانسر دارای 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این مقدار 16 هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.
میزان تولیدات کشاورزی سالانه شهرستان روانسر 295 هزار و 321 تن است که در این میان محصولات زراعی با تولید 254 هزار و 561 تن در سال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7455/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.