محمد شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 624 کارت غیر فعال پیله وری نیز در دست مردم است که به مرور این کارت ها نیز فعال می شود.
وی با بیان اینکه هر خانوار چهار نفره از یک کارت بهره می برد و ماهانه 12 میلیون ریال از طریق ترخیص کالا با این کارت درآمد دارد، افزود: در مجموع 10 هزار و 318 خانوار واجد شرایط دریافت کارت پیله وری در این شهرستان شناسایی شده اند.
فرماندار مریوان تاکید کرد: یک شرکت متعلق به بخش خصوصی زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت کار فعال سازی کارت های پیله وری را بر عهده دارد.
شفیعی با اشاره به اینکه کرامت و شانیت مردم مرزنشین با بهره گیری از کارت پیله وری حفظ شد، گفت: امروز دیگر کولبری وجود ندارد و مردم مرزنشین با بهره گیری از کارت های جدید به صورت ماهانه درآمد مناسب دارند.
بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران در بازارچه مرزی شیخان مریوان و سیران بند بانه کالا به صورت ترانزیت از مبادی ورودی رسمی کشور به این بازارچه ها منتقل می شود بنابراین ارتباط قبلی این بازارچه با کشور عراق با هدف ورود مستقیم کالا به طور کامل قطع شده است.
بازارچه مرزی خانم شیخان یا شیخان در پنج کیلومتری مرز رسمی باشماق مریوان واقع است.
ساماندهی مبادلات مرزی در بازارچه های موقت کالاها و آغاز فعالیت پیله وری در چهار استان کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بوده است.
شهرستان مریوان با حدود 120 هزار نفر جمعیت در 130 کیلومتری سنندج قرار گرفته و 93 کیلومتر مرز با اقلیم کردستان عراق دارد در گذشته مبادله کالا علاوه بر مرز باشماق در 2 معبر مرزی پیران و خانم شیخان این شهرستان نیز انجام می شد.
کردستان از استان های مرزی کشور با 227 کیلومتر مرز با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی در امتداد این مرز دارد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.