به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها وقتی از خیابان های شهر گردشگرپذیر مریوان گذر می کنید بوی نا مطبوع زباله های مانده در معابر مشام تان را می آزارد البته وجود زباله چهره و سیمای شهری را هم نا زیبا کرده است.
مکان دفن زباله های شهری مریوان در نزدیکی روستای عصرآباد قرار دارد و شهرداری بخاطر مخالفت اهالی این روستا و تبعات منفی دفن زباله در این مکان، دیگر حاضر نیست زباله ها را در آنجا جمع و دفن کند.
با اینکه فرمانداری مریوان قول تامین امنیت انتقال و دفن این زباله ها را داده اما شهرداری هنوز اقدامی برای جمع آوری و دفن زباله های شهری در این سه روز نکرده است.
روستای عصرآباد مریوان در نزدیکی محل دفن زباله قرار دارد و اهالی این روستا موافق دفن زباله در این مکان نیستند ضمن اینکه بهار سال گذشته هم با ممانعت اهالی این روستا تنشی میان مردم و نیروهای شهرداری ایجاد شده بود.
اگر این مشکل جدی در زودترین زمان حل نشود می رود تا به بحرانی برای این شهر گردشگر پذیر تبدیل شود که در ابتدا می تواند به بحران بهداشتی و زیست محیطی و بعدها اجتماعی و امنیتی تبدیل شود.
قرار است موقتا زباله ها را به سمت محل دفن بهداشتی زباله ها در سنندج انتقال دهند که این راه حل موقتی است که حتی در زمان موقتی هم می تواند مشکلات دیگری همراه داشته باشد.
تلاش خبرنگار ایرنا برای تماس با جمال شریفی شهردار مریوان نتیجه ای در بر نداشت.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.