محمود قهرمانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کارشناسان در سالجاری از محل دفن نخاله و زباله بخش های جرقویه سفلی ، جرقویه علیا ، مرکزی و جلگه بازدید واخطاریه های زیست محیطی برای دهیاران و شهرداران در خصوص نحوه عملکرد مدیریت اجرایی پسماند ها صادر کردند.
وی گفت: این اخطاریه ها به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی در نحوه عملکرد مدیریت اجرایی پسماند ها صادر شد.
وی تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان کار نظارت بر مدیریت پسماند در 6 بخش و 13 شهر و حدود 30 بیمارستان با حدود 2 میلیون نفر جمعیت را برعهده دارد.
قهرمانی اضافه کرد: در این خصوص بازدید از بیمارستان های امین، چمران، فارابی، حضرت زهرا زینبیه، زهرای مرضیه ، عسگریه، سوانح سوختگی، فیض، امام حسین، الزهرا، کاشانی، سینا، عیسی ابن مریم و نیک آباد جرقویه و نظارت بر بی خطرسازی پسماندهای عفونی و خطرناک انجام می شود.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان همچنین از مکاتبه با بخشداری ها و شهرداری ها به منظور حذف استفاده از بطری آب پلاستیکی در جلسات اداری در راستای کاهش مصرف پلاستیک خبرداد.
قانون مدیریت پسماند به تصویب مجلس شـورای اسـلامی رسیده و به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور ابلاغ شده است.
پسماند به مواد جامد، مایع و گاز غیر از فاضلاب گفته می شود که به طور مستقیم یا غیر مستقیم حاصل از فعالیت انسان است و از نظر تولید کننده‌،‌ زائد تلقی می شود.
پسماندها به عادی، پزشکی، ویژه، کشاورزی و صنعتی تقسیم می شود.
8114 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.