به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز شنبه در حاشیه بازدید از سایت دفن زباله شهرستان با هدف تعیین مکانی مناسب جهت جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، اظهار داشت: در شهرهای الشتر و فیروزآباد روزانه 40 تن پسماند جامد با ترکیبات متفاوت وارد چرخه زیستی می شود.
وی با تاکید بر اینکه مکان فعلی دفن پسماندها که در منطقه خرگوشناب صورت می گیرد مکان نامناسبی است، عنوان کرد: این مساله سبب آلودگی آب‌های زیرزمینی در اثر نفوذ شیرابه زباله ها و منابع حیاتی از قبیل هوا، آب، خاک و چشم انداز طبیعی شهرستان شده است که این امر لزوم مکان یابی محل جدید برای دفن مواد زاید را ضروری می سازد.
فرماندار سلسله با اشاره به لزوم مکان یابی مناسب برای دفع اصولی زباله ها، خاطرنشان کرد: طرح جدید برای انتقال پسماندهای شهری در مرحله اول باید قابلیت اجرایی داشته باشد ضمن آنکه یافتن این مکان به کار کارشناسی نیازمند است.
در این بازدید فرماندار سلسله از اداره محیط زیست شهرستان خواست تا با انجام رایزنی نسبت به انتقال پسماندهای قابل بازیافت به سایت بازیافت شهرداری خرم آباد هماهنگی لازم را به عمل آورد.
وی در خصوص دفع نخاله های ساختمانی شهرستان نیز افزود: شهرداری الشتر باید با هماهنگی امور آب شهرستان در اسرع وقت نسبت به جانمایی سایت نخاله های ساختمانی سطح شهر اقدام نماید.
/6060/7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.