به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید ابریشمی راد یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران بیان کرد: 30 درصد از این زباله در کارخانه بازیافت تفکیک و 70 درصد باقیمانده نیز به عنوان مواد آلی، تبدیل به کمپوست می شود.
شهردار کاشان در خصوص نارضایتی اهالی منطقه ابوزیدآباد به علت دفن زباله ها در نزدیکی این منطقه، تصریح کرد: مقرر شده از یک مشاوره توانمند به مدت 6 ماه در حوزه محیط زیست بهره گیری شود تا تمام خطرات زیست محیطی محل دفن زباله ها را کارشناسانه مطالعه، بررسی و اعلام کند.
ابریشمی راد اظهار کرد: چنانچه نتیجه این مطالعه و مشاوره برای آب، هوا و خاک در محدوده دفن زباله ها آلودگی در پی داشته باشد، بلافاصله با نظرهای فنی و تخصصی مکان یابی دیگری در دستور کار شهرداری برای دفن درست زباله ها، قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص ادعاهایی مبنی بر نفوذ شیرابه زباله ها به آب سفره های زیر زمینی نیز یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط یک آزمایشگاه استاندارد، آب هفت حلقه چاه در مناطق دفن زباله ها آزمایش و مشخص شد هیچ گونه آلودگی ناشی از دفن زباله و شیرابه در آنها مشاهده نشد و جای هیچ نگرانی نیست.
چاله زباله ابوزیدآباد سالها محل انباشت و دفن انواع زباله شهرهای کاشان، آران و بیدگل و چند شهر و روستای دیگر در شمال استان اصفهان بوده است ، این محل در فاصله تقریبی پنج کیلومتری زمین های کشاورزی و هشت کیلومتری واحدهای مسکونی بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.
ابوزیدآباد، از شهرهای تابعه آران و بیدگل در 30 کیلومتری شمال شرق این شهرستان قرار دارد
شهردار کاشان همچنین در مورد انتقادهایی که به پخش برنامه «کاشانه» از سیمای مرکز استان اصفهان می شود، آن را یک برند برای شهرستان دانست و گفت: این برنامه پربیننده است و تولید برنامه تلویزیونی ارزان تر از کاشانه غیرممکن است.
وی با بیان اینکه مسئولان صدا و سیمای مرکز اصفهان از کاشانه به عنوان یکی از برنامه های موفق این مرکز نام برده اند، تصریح کرد: کاشانه برای مردم است و روی آنتن رفتن یا نرفتن آن بستگی به خواسته مردم دارد.
ابریشمی راد، افزود: در دوره شهردار پیشین هزینه هر دقیقه پخش برنامه کاشانه از سیمای مرکز اصفهان دو میلیارد ریال بود که این رقم هم اکنون به یک میلیارد ریال کاهش یافته است.
برنامه کاشانه عصر روزهای جمعه به مدت کمتر از یک ساعت از سیمای مرکز اصفهان روی آنتن می رود.
در این نشست خبری شهردار کاشان همچنین به سوالهایی در خصوص حقوق معوقه کارکنان، طرحهای عمرانی در دست اجرا، مشکلات ترافیک و کنارگذر، مناقشه هیات امنای ناجی آباد، انضباط مالی در شهرداری و چند پرسش دیگر خبرنگاران پاسخ داد.
شهرداری کاشان 6 معاونت، پنج منطقه و 9 سازمان زیر مجموعه دارد.
وسعت شهر کاشان هشت هزار و 500 هکتار است.
6136 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.