فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: دپوی زباله در ساحل دریای مازندران با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان محمودآباد فضای نامطبوعی برای مسافران ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا از محمودآباد، یحیی یوسف پور در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان محمودآباد، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بیش از 90 درصد زباله ها بازیافت می شوند، اظهار داشت: متاسفانه نبود خروجی مناسب در بحث بازیافت و امحا زباله ها در کشور باعث تخریب و آسیب رسیدن به محیط زیست شده است.

وی با اشاره به شیرآبه های حاصله از زباله ها، گفت: هر تن زباله به طور میانگین 600لیتر شیرآبه تولید می کند و ورود این مقدار شیرآبه به رودخانه ها و دریاها از بزرگترین مشکلات زیست محیطی شمال کشور به شمار می آید.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد گفت: دفع زباله بسیار هزینه بر خواهد بود و طرح اجرایی آن باید مورد تحقیق اصولی قرار گرفته تا به مرحله اجرا برسد، در این صورت شاهد کاهش آسیب به محیط زیست خواهیم بود.

وی افزود: شهرداری ها باید فعالیت خود را به صورت جدی و بدون سهل انگاری در کارگروه پسماند پیگیری کنند تا این مشکل در شهرستان محمودآباد به نتیجه خوبی برسد.

یوسف پور اضافه کرد: محمودآباد به عنوان شهر توریستی و ساحلی نباید با دپوی زباله در کنار دریا، محیطی نامطبوع برای مسافران ایجاد کند و با توجه به تخریب چهره شهری باید هر چه سریع تر شهرداری بررسی های لازم را صورت دهد.

فرماندار محمودآباد در پایان با اشاره به بحث های غیر کارشناسانه در دفع و امحای زباله، گفت: مباحث غیر کارشناسی و غیر اصولی، موضوع را سمت بدتر شدن و نداشتن نتیجه های بیشتر سوق می دهد. ورود سرمایه گذار در بحث دفع و امحای زباله می تواند فرصت مناسبی را برای رفع معضلات ایجاد کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.