به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، این کار مشروط به انجام ارزیابی زیست محیطی و رعایت استانداردها حین اجرا صورت می گیرد.
این محل با نام 'دره سماقان' جایگزین محل قبلی'عصرآباد' می شود و قرار است به صورت متمرکز و منطقه ای عمل کرده و محل دفن زباله شهرهای مریوان، سروآباد، کانی دینار، برده رشه و روستاهای اطراف دریاچه زریبار باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان روز دوشنبه در جلسه کارگروه پسماند استان اظهار کرد: بررسی های اولیه از سوی اداره کل محیط زیست استان و شهرستان مریوان، فرمانداری و شهرداری این شهر و کارگروه پسماند شهرستان مریوان صورت گرفت.
امیر قادری با اشاره به اینکه مکان جدید در فاصله ای منطقی و با رعایت ضوابط مورد تأئید مسئولان شهرستانی در نظر گرفته شده است، افزود: این نقطه تنها منحصر به محل دفن پسماند شهر مریوان نیست، بلکه زباله های شهرهای سروآباد، کانی دینار، برده رشه و روستاهای اطراف زریبار را هم در خود جای خواهد داد و این کار اقدامی اساسی و کارشناسی شده برای آینده است.
معاون استاندار کردستان با تأکید بر اینکه امروزه باید بیشتر از گذشته به مسائل زیست محیطی توجه شود ادامه داد: بسیاری از مشکلات در دنیا و به ویژه در ایران، ناشی از بی توجهی به مسائل محیط زیستی و مداخلات غیراصولی است.
قادری افزود: تمامی اماکنی که به عنوان محل دفن زباله در نظر گرفته می شود، لازم است کاملا کارشناسی شده و با رعایت همه جوانب باشد.
جایگاه هجده دولان بانه نیز در سال جاری به همت شهرداری بانه و اعتبارات اختصاصی بند 'واو' ساماندهی شد و هم اکنون فاز نخست تفکیک توسط تأسیسات و تجهیزات منصوب در محل انجام می شود و در آینده فازهای بعدی نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین جانمایی سایت جدید 'تاوه قران 2' سقز نیز برای ساماندهی پسماند حوزه شهرستان سقز انجام و پس از ارزیابی های زیست محیطی و سایر اقدامات مورد نیاز به تصویب نهایی رسیده است.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.