سید عبدالرحمن حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالبات این قشر طی دو ماه گذشته در دو بخش ملی و استانی پیگیری شد که افزایش 20 درصدی کرایه حمل و نقل، تداوم پرداخت 50 درصد حق بیمه تامین اجتماعی، الزام شرکت های حمل و نقل برای شفاف سازی مالی از جمله نتایج آن است.
وی افزود: از دیگر نتایج این پیگیری ها، اقدام برای راه اندازی سیستم مکانیزه نوبت دهی پایانه کالای سنندج، رسیدگی به 25 پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل، توزیع 138 حلقه لاستیک و غیر فعال کردن کارت هوشمند 9 راننده متخلف است.
به گزارش ایرنا، تعدادی از رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و بار از چندی قبل به دلیل آنچه پایین بودن کرایه، افزایش قیمت لاستیک، لوازم یدکی و روغن، بیمه، مطالبه مبالغ نامتعارف با عنوان حق کمیسیون و نبود نظارت بر فعالیت پایانه ها عنوان می کردند، معترض بودند.
معاون حمل و نقل جاده ای اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان می گوید: افزایش 20 درصدی کرایه حمل و نقل به صورت هماهنگ در سطح کشور از طریق انجمن های صنفی مربوطه و تدام پرداخت 50 درصد حق بیمه تامین اجتماعی نیز توسط دولت انجام می شود.
حسینی تاکید کرد: در این راستا شرکت های حمل و نقل برای شفاف سازی روابط مالی بین رانندگان و شرکت ها و برای سهولت پیگیری تخلفات مالی به دستگاه های کارتخوان تجهیز شدند و به منظور رعایت حال رانندگان سیستم مکانیزه نوبت دهی در پایانه کالای سنندج با هدف ساماندهی اعلام بار در حال اجرا است.
وی یادآور شد: راه اندازی امکان ارائه انتقادات، پیشنهادات و شکایات رانندگان از شرکت ها در سامانه تلفنی 141 از دیگر اقدامات در راستای پیگیری مطالبات رانندگان بود که در این بخش تاکنون به 131 مورد شکایت رانندگان رسیدگی شده است.
حسینی اضافه کرد: همچنین جلسات کمیسیون ماده 11 و 12 نیز به صورت مرتب در این استان برگزار شده که در کمیسیون ماده 12 در ارتباط با رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل به درخواست رانندگان به 25 پرونده شرکت حمل و نقل رسیدگی و برخوردهای قانونی با متخلفان انجام شده است.
معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: جلسات کمیسیون ماده 11 نیز در راستای تخلفات رانندگانی که خارج از سیستم اعلام بار مبادرت به حمل محموله در سنندج کرده بودند، نیز به صورت مرتب برگزار شده و کارت هوشمند 9 نفر از رانندگان متخلف به مدت یک ماه توقیف شد.
وی افزود: تخصیص سهمیه لاستیک مورد نیاز رانندگان نیز از دیگر پیگیری های انجام شده، در کردستان است که تاکنون 138 حلقه لاستیک توسط نمایندگی مجاز زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت بین ناوگان حمل و نقل عمومی توزیع شده است.
حسینی یادآور شد: توزیع این سهمیه همچنان ادامه دارد و به صورت مرحله به مرحله در حال انجام است و علاوه بر آن اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان افزایش این سهمیه را از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری می کند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و 70 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و 608 دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و 123 نفر است.
این استان دارای 12 پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام 2 پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.
در این استان 26 شرکت حمل و نقل مسافر، 12 شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و 12 شرکت سواری به همراه 67 موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و 937 و چهار هزار و 68 راننده مسافر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.