به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز یکشنبه در شورای اداری این شهرستان که در شهر پیرتاج برگزار شد، اظهار داشت: مردم این بخش سال هاست با کمبودها و مشکلات زیادی روبرو هستند اما مهاجرت نکرده و به زندگی در این منطقه ادامه داده اند.
وی با اشاره به اینکه حل مشکل تامین آب شرب بخش چنگ الماس اولویت دولت در شهرستان بیجار است، افزود: شرکت آبفا بطور ویژه موظف شده در کوتاهترین زمان مسئولیت آب و فاضلاب شهر پیرتاج را از آبفای روستایی تحویل گرفته و برای رفع موانع تامین آب شرب، اقدام کند.
فرماندار بیجار تاکید کرد: هفته آینده، مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان کردستان برای رفع دائمی مشکل آب این منطقه در شهرستان حضور خواهند یافت و اقدامات را اجرایی می کنند.
ورمقانی یادآور شد: بیش از یک ربع قرن پیش در شهر پیرتاج طرح هادی به اجرا در آمده ولی از آن زمان به بعد به وضعیت مردم رسیدگی مناسبی نشده است.
رئیس شورای اداری بیجار با بیان اینکه مردم بخش چنگ الماس از مشکلات زیادی رنج می برند، اضافه کرد: بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، مدیران ادارات و سازمان ها باید برای رفاه حال مردم بیشتر تلاش کنند.
امام جماعت شهر پیرتاج هم در این جلسه گفت: شهر پیرتاج بجای امکانات رفاهی و خدمات شهری، فقط نام شهر را با خود دارد و مردم از ابتدایی ترین خدمات اداری و رفاهی محروم هستند.
حجت الاسلام سعید اخوی با اشاره به اینکه دهستان پیرتاج از سال 1392به شهر تبدیل شده است، افزود: مردم شهید پرور و همیشه در صحنه بخش چنگ الماس از مسئولان انتظار دارند به صورت مرتب و ماهانه برای بازدید و اطلاع از مشکلات شان، در این مناطق حضور یابند.
وی یادآور شد: مردمان ولایت مدار بخش چنگ الماس با تقدیم 15 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس، همواره برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و امروز مطالبه به حق این مردم، تامین آب شرب و دریافت خدمات شهری است.
حجت الاسلام اخوی با اشاره به نبود امکانات اولیه و ضروری شهری در پیرتاج تاکید کرد: این شهر با بیش از یک هزار و 500 نفر جمعیت از امکانات اولیه و خدمات باجه بانکی محروم است و مردم باید برای انجام این امور با طی مسافت 70 کیلومتری به شهر بیجار یا مناطق دیگر مراجعه کنند.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.