به گزارش خبرنگار ایرنا، سید هادی حسینی دوشنبه شب در آیین ششمین سالگرد ' سیدحسین ابراهیمیان' جوانمرد آملی گفت: امیدواریم این اقدام فداکارانه در پیوست های تقویم کشور قرار گیرد و الگویی ارزشمند برای نسل های نوجوان وجوان ایران اسلامی شود.
وی با بیان این که ضرورت دارد رسم فداکاری و ایثار در جامعه زنده و ترویج شود، افزود: حضرت عباس(ع) دارای ایثار و فداکاری بود و از جان خود برای اسلام و امام حسین(ع) گذشت و در مسیر فداکاری گام شایسته ای برداشته است.
معاون حقوقی، امورمجلس واستانهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: قریب به اتفاق شهدای ما جوان هستند که ما باید به نگاه و اندیشه جوانان و باطن آنان احترام بگذاریم که خودشان را فدای مردم کردند و در هشت سال دفاع مقدس شاهد این ایثارگری بودیم.
معاون حقوقی، امورمجلس واستانهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود دراین آیین به اتفاق های اخیر در کشور اشاره کرد ، گفت: تحریم ها ومشکلات از زمان پیروزی انقلاب و به مراتب سخت تر هم بود که با همراهی ودرایت دولت ومردم کشور ما از این تحریم ها سربلند بیرون آمد.
حسینی ادامه داد که تجربه 40 ساله از عمر انقلاب اسلامی نشان داده وثابت شده که سختی ها ومشکلات پیش روی کشور موقتی بوده و دوران شکوفایی مردم نیز بزودی بازخواهد گشت.
وی با بیان اینکه موضوع امنیت اصلی ترین ومهم ترین فاکتوری هست که امروز در جمهوری اسلامی ایران به طور کامل وهیچ ادعایی وجود دارد، اضافه کرد: دشمن هم فهمیده که از راه نظامی و ترور وتهدید نمی تواند ، ایران اسلامی را به زانو دربیاورد، به ایجاد اختلاف ودامن زدن به درگیری های فرقه ای و مردم را علیه یکدیگر تشویق کردن روی آورده تا ازاین طریق به بنیان خانواده ها آسیب برساند.
مازندران 338 کیلومتر ساحل در دریای خزر دارد و امسال بیش از یک هزار ناجی غریق در فصل تابستان وظیفه حفاظت از جان شناگران در دریا را دارند.
سیدحسین ابراهیمیان جوان 24 ساله فداکار آملی دانشجوی ترم چهارم رشته علوم قضایی بود که بیستم تیر ماه سال 1391 درساحل دریای ایزدشهر نور در تلاش برای نجات یک جوان جان باخت.
این جوان آملی با وجود طوفانی بودن دریا در پی کمک طلبیدن خانواده جوان درحال غرق شدن به کمکش شتافت و او را نجات داد ولی خودش غرق شد.
مردم آمل به پاس جوانمردی سیدحسین ابراهیمیان به او لقب ' جوانمرد آملی' داده و همه جا از او به نیکی یاد می کنند.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.