معاون امور اقتصادی استاندار کردستان تایید و تصویب مصوبه ساماندهی مبادلات مرزی را در ارتقای معیشت مرزنشینان مهم ارزیابی کرد و گفت: ۵۴هزارخانوار ساکن در شعاع ۳۰ کیلومتری مرز می‌توانند از تسهیلات دولت در قالب تعاونی مرزنشین در راستای ارتقاء معیشت زندگی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با بیان اینکه وعده های استاندار کردستان از ورای ساخت و ساز عمرانی یکی پس از دیگری در حال به ثمر رسیدن است، گفت: در این راستا افزون بر اینکه تجهیز و محوطه سازی پایانه مرزی باشماق مریوان به ۳۰ هکتار افزایش می یابد، دامنه نفوذ و اختیار سازمان حمل و نقل پایانه ها مبنی بر ایجاد زیر ساخت های محدوده مذکور از قبیل آسفالت محوطه، خط کشی و نصب علائم و تابلو گذاری به نقش آفرینان اقتصادی مرز تعیین شده است.

وی اظهار داشت: برآورد اولیه هزینه تحولات فرارو نیز ۲ میلیارد تومان و در کمتر از ۴۵ روز آینده تعیین شده است.

فیروزی ساماندهی مبادلات مرزی را در قالب دستور کار ثانی جلسه مورد بررسی قرار داد و افزود: استاندار از چند ماه پیش به طور پیوسته پیگیر موضوع اصلاح مصوبه مرداد ماه سال ۹۶ دولت در خصوص ساماندهی مبادلات مرزی در بازارچه های موقت مرزی بودند.

وی ادامه داد: در هفته جاری دولت در دو جلسه هیات دولت به بررسی پیشنهادات اصلاحیه مصوبه پرداخته است و مقرر شد در هفته آینده مصوبه نهایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان تایید و تصویب مصوبه را در ارتقای معیشت مرزنشینان مهم ارزیابی کرد و گفت: از این منظر زمینه فعالیت پیله وران در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز استان در سه بازارچه ی مرزی سروآباد، خانم شیخان مریوان و سیرانبند بانه عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

فیروزی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت تعاونی های مرز نشینان نیز گریزی زد و افزود: ۵۴ هزار خانوار ساکن در شعاع ۳۰ کیلومتری مرز می توانند از تسهیلات دولت در قالب تعاونی مرزنشین در راستای ارتقای معیشت زندگی بهره مند شوند.

وی اهم ترین برنامه دولت در ساختار طرح ساماندهی مبادلات مرزنشین را از نظر گذراند و گفت: به موجب این آیین نامه سهمیه ارزی هر نفر مرز نشین در تعاونی ها از ۱۵۰ دلار به ۱۸۰ دلار افزایش می یابد و همچنین ارتقای ورود اقلام مجاز از ۴۱ مورد به ۴۹ قلم از جمله اقدامات صورت گرفته در صورت تصویب مصوبه است.

فیروزی خاطرنشان کرد: معافیت گمرکی اقلام خوراکی به ۱۰۰ درصد و اقلام غیر خوراکی به ۵۰ درصد نیز دیگر راهبرد عملیاتی دولت در ارتقای معیشت مرزنشینان تلقی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.