به گزارش ایرنا، مسعود حق لطفی روز پنجشنبه در نشست خبری خود افزود: از سوی بازرسان این اداره کل طی مدت یاد شده 2 هزار و 286 مورد از ساختمان های در دست احداث بازدید به عمل آمده که 402 مورد آن مربوط به سال 96 بوده است.
وی اضافه کرد: براساس ماده 35 قانون نظام مهندسی ساختمان این اداره کل موظف به بازدید 5 درصدی از ساختمان های در دست احداث بوده که انجام این کار در سطح استان از سوی بازرسان ما 20 درصد و در شهر قزوین نیز 27 درصد است.
به گفته وی، اجرای دقیق درز انقطاع در ساختمان ها از سال آینده برابر آیین نامه 2800 و مبحث ششم مقررات ملی ساختمان الزامی بوده و رعایت این موضوع از سوی ناظران عالی این اداره کل مورد بازرسی های جدی قرار خواهد گرفت.
حق لطفی در ادامه با اشاره به اینکه امسال 100 هزار واحد مسکونی در بافت ناکارآمد شهری کشور بازسازی می شود که سهم این استان پنج هزار واحد است، ادامه داد: هم اکنون سه هزار و 800 هکتار از بافت ناکارآمد شهری قزوین بهسازی و بازسازی شده و 514 هکتار آن نیز باقیمانده است.
به گفته وی، میزان بافت فرسوده شهری در سطح استان براساس ارزیابی های به عمل آمده یک هزار و 600 هکتار می باشد.
وی در خصوص کیفیت ساخت و سازها، گفت: با توجه به اینکه در این بخش ما دارای الزامات حقوقی و آئین نامه ای هستیم از این رو طی روزهای گذشته اجرای بناهای رومی را به خاطر ایمنی در برابر وقوع زلزله، بی هویتی این نوع نماها با فرهنگ ایران، متصل نبودن با سازه و نیز تقبل بار سنگین این مدل بنا در ساختمان ها، در سطح استان ممنوع اعلام کرده ایم.
وی به معرفی و کسب رتبه برتر استان در رعایت مقررات ملی ساختمان کشور برای ششمین مرتبه اشاره و افزود: برنامه ما برای آینده در جهت ارتقا کیفیت ساخت و سازها شامل الزام اجرا در انقطاع و الزامات ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر خواهد بود.
حق لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان عملیات 2 خطه شدن راه آهن قزوین - تهران و قزوین - زنجان و نیز بهره برداری از خط آهن سراسری قزوین - رشت در سال آینده، گفت: برای این منظور قزوین نیازمند به اجرای طرح توسعه ایستگاه راه آهن خود بود که با موافقت وزیر راه و شهرسازی را برای اجرای طرح TOD (حمل و نقل همگانی) را دریافت کردیم.
وی اضافه کرد: با افزایش خطوط ریلی قزوین - تهران در چند ماه آینده تعداد رام قطار این خط از چهار رام در روز به 10 رام افزایش خواهد یافت.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.