احمد فعله گری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در سال 96 حدود 750 کیلومتر شبکه های تغذیه و توزیع گاز روستایی و شهری اجرا شد که بیشتر این شبکه های گازرسانی مربوط به بخش روستایی بود.
وی یادآور شد: با اجرای این میزان شبکه توزیع روستایی و شهری در کردستان، تعداد 31 هزار مشترک جدید به شمار مصرف کنندگان شرکت گاز استان اضافه شد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: با تامین و تخصیص منابع مالی در 6 ماهه نخست سال 97، شاهد گازدار شدن 60 روستای دیگر استان خواهیم بود؛ ضمن آنکه عملیات اجرای گازرسانی به 120 روستایی دیگر نیز از برنامه های شرکت گاز کردستان در سال جاری است.
فعله گری، اجرای پروژه های گازرسانی در استان کردستان را به دلیل موقعیت اقلیمی و کوهستانی بودن منطقه دشوار خواند و گفت: در سال 96، هر ماه بطور متوسط 63 کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجرا شد که اگر شرایط آب و هوایی استان مانع کار نبود، توانایی اجرای 100 کیلومتر شبکه گذاری در ماه وجود داشت.
وی تاکید کرد: تمام پروژه هایی که در سال 96 کلنگ زنی شد در طول سال به بهره داری رسید که نشان از توان بالای شرکت گاز این استان در زمینه گازرسانی دارد.
به گفته فعله گری، در سال 96 اقدامات مهمی در راستای توسعه خدمات گازرسانی در استان انجام شد که می توان به انعقاد 52 پیمان گازرسانی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر100 درصد جمعیت شهری و 84،5 درصد از جمعیت روستایی کردستان تحت پوشش گاز طبیعی هستند و حدود 500 هزار مشترک بخش خانگی، عمومی، صنعتی، تجاری و کشاورزی در استان از نعمت گاز بهره مند و از خدمات شرکت گاز استفاده می کنند.
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.