به گزارش روز جمعه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش به همراه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در بازدید از امکانات و تاسیسات آب این شهرستان اظهار داشت : متاسفانه در گذشته به رغم وجود منابع مالی مختلف، اقدامات خوبی در صیانت و تقویت تاسیسات آب این شهرستان صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد : آستارا شهرستانی گردشگرپذیر، با جمعیتی شناور و مصرف بالای آب است و با توجه به نبود امکانات مناسب در جمع آوری آب های سطحی، از مشکلات و کمبودهای بسیاری رنج می برد.
وی با بیان این که قطع مکرر آب در مناطق شهری و روستایی و کمبود آب زراعی از دغدغه های جدی این شهرستان است متذکر شد: در صورت نبود برنامه ریزی اصولی،در آینده نزدیک آستارا با چالش های جدی روبرو خواهد شد.
رنجکش خواستار توجه جدی مسئولان به تامین آب با در نظر گرفتن اعتبارات ملی شد و هشدر داد : چالش های اجتماعی تنش های آبی از مهمترین موضوعات آینده است که باید امروز به آن توجه جدی شود.
فرماندار آستارا در ادامه فاضلاب شهری را نیز از مهمترین چالش های این شهرستان عنوان و تاکید کرد : باید هر چه سریعتر برای آن چاره اندیشی شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این بازدید با اشاره به مشکلات تامین آب کشاورزی و آشامیدنی در آستارا، اجرای طرح های جامع در این زمینه را ضروری دانست و گفت: برای رفع نگرانی ها مطالعاتی از سوی شرکت آب منطقه ای گیلان انجام گرفته است و با اجرای آن، بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه آب این شهرستان برطرف خواهد شد.
کاظم لطفی همکاری مدیران حوزه آب در شهرستان، استان و کشور را برای رفع مشکلات آب شهرستان مرزی بندر آستارا خواستار شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و مرکز آن به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور، 23 هزار مشترک آب دارد.
دریافت خبر: یوسف هدایتی **انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.