وی بیان کرد: فراهاناز شهرستان های محروم و تازه تاسیس است و رقم اعتباری امستا با توجه به لزوم تقویت زیرساخت ها در حد انتظار نیست و باید بازنگری شود.
سجادی عنوان کرد: برای برخی از طرح های شهرستانی از منابع استان اعتبار گذاشته شده و امید می رود بخشی از خواسته و نیازها تامین شود اما،با توجه به جایگاه فراهان از نظر جمعیتی و ضریب برخورداری منطقه ای این اعتبار رضایت بخش نیست.
فرماندار فراهان اظهار کرد: برخی شهرستان ها که از فراهان جمعیت کمتری دارند در موارد بیش از این شهرستان اعتبار دارند که بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
سجادی اظهار کرد: نبود طرح ملی در فراهان موجب شده این شهرستان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز ضعیف باشدکه این موضوع نیز در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: اعتبارات امسال شهرستان بیشتر در سرفصل های آب آشامیدنی روستایی و شهری، راه و کشاورزی است.
فرماندار فراهان گفت: از مجموع اعتبارات در بخش کشاورزی هفت هزار میلیارد ریال معادل 10 درصد و در بخش بهداشت و درمان 15 درصد که از اولویت های این بخش است بر اساس تفاهم نامه وزارت کشور و وزرات بهداشت اختصاص یافته است.
وی افزود: طرح آبرسانی به فرمهین که مقرر شده منابع مالی آن از اعتبارات استانی اختصاص یابد از جمله طرح های پیش بینی شده در سال جاری در فراهان است و یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای این طرح اختصاص یافته است.
سجادی بیان کرد: عملیات عمرانی ساختمان هوا شناسی، 10 قنات، ساختمان ثبت اسناد، اجرای روکش و آسفالت در حوزه راه و پیش بینی منبع آب 500 متر مکعبی در راستای حل مشکل آب شرب شهر خنجین از دیگر طرح های پیش بینی شده سال جاری در فراهان است.
فرماندار فراهان اظهار کرد: در بحث راه و شهر سازی برقراری ارتباط بین فراهان با فرمهین و شهرستان کمیجان از نقاطی که علاوه بر مسیر اصلی از محورهای فرعی نیز عبور می کند در راستای ارتباط بیشتر و توسعه فراهان نیز از دیگر اولویت های بوده که در دستور کار قرار دارد.
سجادی در ادامه عنوان کرد: در خصوص اعتبار هر شهرستان نیاز است فرمانداری بر اساس نیاز هر شهرستان مشخص کنند چه طرح هایی در شهرستان الزام آور است و پس از گذراندن مسیر قانونی به این طرح ها اعتبار داده شود.
وی، تصریح کرد: توزیع اعتبار هر شهرستان بر اساس سرانه جمعیتی از جمله مشکلات موجود در این بخش بوده زیرا در این خصوص علاوه بر کمیت، کیفیت نیز باید مطرح شود و مواردی مانند، مقدار جمعیت شهری و روستایی، درآمد سرانه جمعیت، میزان با سوادی، شیوه مهاجرت نیز باید در نظر گرفته شود.
فرماندار فراهان خاطر نشان کرد: نیاز است شاخص های کیفی در خصوص جمعیت رعایت شده و شاخص جمعیت در تعیین اعتبار هر شهرستان در نظر گرفته شود.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.