به گزارش ایرنا، کریم حسین زاده روز دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های بخش کشاورزی چالدران که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به توسعه بخش کشاورزی مناطق محروم از جمله چالدران دارد و این سیاست در دولت دوازدهم نیز با قوت و قدرت ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: اختصاص وام کم بهره از جمله مواردی است که در این راستا مورد تصویب قرار گرفته و به اجرا در می آید.
وی اظهار کرد: این وام در راستای اشتغالزایی برای افراد جویای کار علاقمند به بخش کشاورزی پرداخت می شود که امیدواریم اقدامی موثر برای اشتغال و رفع بیکاری جوانان این منطقه شود.
فرماندار چالدران با اشاره به اینکه این منطقه از جمله مناطق مستعد کشاورزی است، گفت: این شهرستان دارای بیش از 158 هزار هکتار مرتع است که می تواند ظرفیت مناسبی برای کشاورزی و دامداری باشد که باید از این ظرفیت بیش از پیش بهره ببریم.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه بیش از 10 غرفه در سه بخش زراعت، دام و باغبانی و همچنین گل و گیاه ، داروهای گیاهی و عرقیات، غذاهای سنتی، صنایع دستی و محصولات دامی و لبنی برپا شده است.
خودباوری کشاورزان، معرفی پتانسیل های بخش کشاورزی و معرفی زمینه های اشتغال برای افراد جویای کار از اهداف برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی در چالدران است.
این نمایشگاه به مدت یک هفته جهت بازدید عموم علاقمندان دایر است.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران یکی از شهرستان های محروم آذربایجان غربی است که 50 هزار نفر جمعیت دارد.
به علت نبود صنعت قابل توجه در شمال استان به ویژه شهرستان چالدران، بخش کشاورزی و دامداری از جمله ممرهای درآمد مردم این منطقه به شمار می رود.
چندی پیش شهرستان چالدران به عنوان دومین شهرستان کشور در اجرای طرح محرومیت زدایی با همراهی دولت و بنیاد مستضعفان برگزیده و تفاهم نامه آن امضا شد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.