به گزارش ایرنا، محمد شمسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 94 ،اعتبار ضریب مکانیزاسیون در بخش ادوات کشاورزی کمتر از یک بود این اعتبار پارسال با افزایش 20 میلیارد ریالی به یک و 92 ارتقا پیدا کرد.
وی، جذب 35 هزار و 158 میلیون ریال سهمیه را نیز از دیگر دستاوردهای مهم در این بخش در سال گذشته عنوان کرد و گفت: صنعتی شدن بخش کشاورزی، کاهش هزینه ها در هر هکتار، افزایش بهره وری محصول و کاهش استفاده از سرمایه حیاتی آب از جمله موارد کاربرد جذب و تخصیص این اعتبارات در این بخش است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب ادامه داد: با پرداخت تسهیلات از محل خط اعتبارات پارسال به بهره برداران، 56 دستگاه تراکتور، 2 دستگاه ریزدانه کار، یک دستگاه عمیق کار، 15 دستگاه سم پاش و یک دستگاه کمباین خریداری شد که این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.
شمسی اظهار کرد: توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار به دلیل توسعه اشتغال، داربستی کردن باغات انگور، اصلاح و جایگزینی کشت، توسعه صنایع تبدیلی، افزایش پرورش زنبور عسل و ماهیان زینتی، توسعه مشاغل خانگی زنان و گسترش اکوتوریسم یا طبیعت گردی از جمله اهداف و اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان در سال جاری است.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: اشتغال روستایی نیز مربوط به دام سبک، سنگین، زنبور عسل، پرورش قارچ، ماهیان زینتی، زراعت، دام و صنایع تبدیلی مرتبط و در بانوان بخش فرش بافی، صنایع دستی و عرقی جات گیاهی است که توسعه و گسترش این موارد ذکر شده با ارائه برنامه های آموزشی از دیگر اقدامات در دست اجرای جهادکشاورزی خنداب است.
شهرستان خنداب از توتبع استان مرکزی است و در این شهر 72 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.