رضا امینی روزسه شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: اجرای طرح های آبیاری تحت فشار با هدف کاهش اثرات ناشی ازخشکسالی و رفع مشکلات آبی اراضی باغی و زراعی و حمایت از کشاورزان درحال اجرا بوده و در سال جاری دولت اعتبارات نامحدودی را به ویژه در بخش آبیاری قطره ای و باغات تحت پوشش در نظر گرفته است.
وی اظهارکرد:همچینن 65 درصد هزینه تجهیزسایرباغات به سیستم آبیاری تحت فشار بلاعوض وبرعهده دولت بوده و 55 درصد هزینه اجرای این طرح دراراضی کشاورزی نیز به صورت بلاعوض و مابقی سهم آورده متقاضی می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: این اقدام ازسوی دولت با هدف حمایت ازکشاورزان، افزایش سطح تولیدات باغی و کشاورزی و نیز تشویق کشاورزان به استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت منابع آب عنوان کرد و ادامه داد: برای اخذ این اعتبارات ازسوی دولت نیاز به سند نبوده و با اجاره 10 ساله می توان از این خدمات بهره مند شد.
امینی اضافه کرد: متقاضیان دریافت اعتبارات برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشاردرباغات و اراضی کشاورزی می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی این شهرستان و تشکیل پرونده درکمترین زمان از این خدمات بهره مند شوند.
وی مجموع اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان را 68 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان سطح اراضی بیش از10 درصد برابر با سه هزارو 500 هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد افزود: از مجموع اراضی کشاورزی این شهرستان 34هزارهکتارآبی و 34 هزار هکتار دیم می باشد که در حدود 15 هزارهکتاراز اراضی آبی شهرستان را شامل باغات می شود.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.