بهروز عربی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح ها از محل اعتبارات سال 95 است، اظهار کرد: اجرای طرح های آبیاری نوین در تمام شهرستان های استان از سال گذشته شروع شده است و تا پایان مهر ماه امسال به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه هم اکنون طرح های در دست اجرای آبیاری نوین در خراسان شمالی حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: مجموع کل اعتبار در نظر گرفته شده که برای طرح های مزبور باید هزینه شود 380 میلیارد ریال است.
عربی با بیان اینکه با پایان طرح های مزبور، 6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان به سامانه های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز می شود افزود: از نظر تعداد طرح های اجرا شده شیروان با 32 پروژه و از نظر گستره طرح ها، گرمه (دشت گرمه) با 942 هکتار بیشترین اجرای طرح های آبیاری نوین در خراسان شمالی را دارند.
مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان مستعد اجرای 50 هزار هکتار از سامانه های نوین آبیاری تحت فشار است که تاکنون 22 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به شیوه نوین آبیاری می شود که این رقم معادل 56 درصد از زمین های مستعد برای اجرای سامانه های مزبور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغی و مابقی زراعت است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.