عبدالله یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: از این مقدار 6 تن سم وارداتی است که تا دو روز آینده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و باغداران می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز فروش سموم در سطح استان سم موردنیاز را تهیه کنند.

وی بابیان اینکه مبارزه با بیماری سفیدک انگور در 600 هکتار در زمستان انجام‌شده است، افزود: هفته اول اردیبهشت و مرحله قبل از گل‌دهی مهم‌ترین زمان سم‌پاشی و مبارزه با بیماری سفیدک انگور است و با سم‌پاشی در این مرحله سبب کنترل چشمگیراین بیماری در مراحل بعدی می‌شود.

یوسفی بابیان اینکه برای مدیریت سفیدک انگور از اسفندماه در سازمان جهاد کشاورزی ستاد تشکیل‌شده است که به‌صورت منظم مسائل مربوط به این بیماری را در سطح استان بررسی می‌کند، اظهار داشت: کارشناسان و مشاوران سازمان با بازدید از زمین‌های کشاورزی آموزش‌های لازم را به کشاورزان داده‌اند و همچنان برای ارائه آموزش‌های لازم به باغداران آماده هستند.

یوسفی تصریح کرد: درمجموع 18 هزار هکتار باغات انگور در استان وجود دارد که از این مقدار سطح زیر کشت 6 هزار هکتار مربوط به باغات انگور ارقام تازه خوری است که حساسیت بیشتر نسبت به بیماری سفیدک انگور دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه برای حمایت از کشاورزان و باغداران خسارت‌دیده در سال گذشته 350 نفر از آنان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند، اظهار داشت: این افراد برای دریافت 3.5 میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی‌شده‌اند که تاکنون نیز 1.3 میلیارد تومان آن به باغداران خسارت‌دیده پرداخت‌شده است.

یوسفی افزود: بعضی از باغداران نیز به دلیل نداشتن شرایط لازم نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

وی بابیان اینکه باغداران از کوتاه بودن زمان بیمه گلایه دارند، تصریح کرد: پیگیری‌ها برای افزایش زمان بیمه باغات انگور حداقل تا پایان زمان برداشت محصول در حال انجام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623559
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.