سید مجید بهشتی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سهمیه اجرای عملیات حفاظتی برای این استان 8 هزار و 329 هکتار بوده که 29 هزار و 682 هکتار از اراضی دیم این استان عملیات حفاظتی در آن اجرا شد.
وی گفت: همچنین در اراضی آبی( گندم و جو) سهمیه عملیات حفاظتی 4 هزار و 164 هکتار بوده که 14 هزار و 559 هکتار عملیات حفاظتی در این اراضی اجرا شد.
بهشتی با بیان اینکه بیشترین عملیات حفاظتی و کم خاک ورزی در اراضی دیم و آبی شهرستان مانه و سملقان اجرا شده است افزود: سهمیه عملیات خاک ورزی(کشت مستقیم) 433 هکتار بوده که 774 هکتار اجرا شده است.
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اجرای کشاورزی حفاظتی از ضروریات کشاورزی بوده که ضمن حفظ رطوبت خاک، کاهش فشردگی خاک، کاهش فرسایش های آبی و بادی، کاهش مصرف کود و سم، کمک به حفظ بافت و ساختمان خاک و کاهش مصرف سوخت، سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و حفظ پایداری در کشاورزی می‌شود.
استان خراسان شمالی دارای 344 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی است که سالانه 1.2 میلیون تن انواع محصولات از این سطح برداشت می شود.
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.