به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح ملی کتابخانه گردی همزمان با 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی و در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان آحاد جامعه در 467 کتابخانه سراسر کشور اجرا می شود.
برای اجرای این طرح ازهر شهر کوچک در سطح کشور یک کتابخانه و مراکز استان ها نیز 2 کتابخانه بصورت پایلوت(الگو) انتخاب شده است.
در استان کردستان نیز 10 کتابخانه از شهرستان های مختلف استان بصورت ویژه در نظر گرفته شده و صبح روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور این طرح در کتابخانه های مشخص شده آغاز شده و تا ساعت 19 شب ادامه دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در حاشیه اجرای این طرح در کتابخانه شهید مطهری سنندج به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای این طرح، بازید از کتابخانه های عمومی به عنوان یک روز سمبلیک پیشنهاد شده که کتابخانه گردی به عنوان یک رفتار فرهنگی نوینی که امروز در دنیا مطرح است معرفی شود.
اسماعیل احمدی اظهار کرد: کتابخانه های عمومی شهید بهشتی دیواندره، ملامحمد امینی سقز، نبی اکرم (ص) بانه، شهید مدرس قروه، شهید نعمتی کامیاران و شهید نجات الهی بیجار از جمله کتابخانه های میزبان اجرای این طرح در استان هستند.
به گفته وی همچنین کتابخانه های عمومی شهید مطهری سنندج، شهید بارنامه سروآباد، دکتر مجید شهریاری دهگلان و امام خمینی (ره) مریوان از دیگر کتابخانه های میزبان اجرای طرح ملی کتابخانه گردی هستند.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح از مسئولان، اصحاب رسانه، نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان، نخبگان و اقشار مختلف مردم دعوت شده که در کتابخانه های عمومی حضور یافته و با محیط کتابخانه و منابع آن اشنا شده و نقطه نظرات خود را برای ما بازگو کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار است که در کشور اجرا می شود، گفت: هدف اصلی از اجرای طرح، این است که این روز به عنوان یک رفتار فاخر حسنه به عادت همیشگی مردم تبدیل شده و کتابخانه گردی بخشی از رفتار عمومی ما شهروندان باشد.
وی اظهار کرد: عضوگیری رایگان از علاقمندان در کتابخانه های منتخب و استقبال از بازدیدکنندگان و علاقمندان از برنامه های مهمی است که همزمان با اجرای طرح، توسط کتابداران در کتابخانه های عمومی استان انجام می شود.
کتابخانه های میزبان این طرح در استان کردستان روز 17 اسفند از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا ساعت 19 باز و آماده پذیرش مهمانان و بازدیدکنندگان است.
استان کردستان 85 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی فعال دارد که 50 باب آن نهادی و 35 باب آن نیز مشارکتی است، 35 هزار نفر نیز عضو کتابخانه های عمومی این استان هستند.
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.