معصومه حسنی خونسار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: برای ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه، انس هرچه بیشتر مردم با کتاب و حضور فعال در کتابخانه های عمومی استان، تصمیم گرفتیم عضویت در کتابخانه های عمومی را در این روز رایگان کنیم.
وی افزود: علاقه مندان می توانند در این روز با حضور در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با در دست داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی و یک قطعه عکس به صورت رایگان و فقط با پرداخت (500 تومان هزینه صدور و پرس کارت) به عضویت کتابخانه در آیند.
عضویت در کتابخانه های عمومی استان بستگی به کتابخانه دارد به طوریکه در کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه حق عضویت 100هزار ریال، مابقی کتابخانه ها 50 هزار ریال، کتابخانه های روستایی هم بین 10 تا 30 هزار ریال است.
وی همچنین یادآوری کرد: طرح کتابخانه‌ گردی امسال برای اولین بار روز پنجشنبه 17 اسفند ماه، مصادف با شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در تعدادی از کتابخانه های عمومی استان اجرا می شود.
به گفته او این طرح در کتابخانه های حاج حسینعلی خان زنگنه اسلام آباد غرب، امام خمینی (ره) جوانرود، وحدت پاوه، امام صادق (ع) کرند غرب، سیدطاهر هاشمی روانسر، رسالت سرپل ذهاب، علامه مجلسی سنقر و کلیایی، ابن سینا صحنه، دهخدا قصرشیرین، امیرکبیر کرمانشاه، شهید عراقی کنگاور، سهروردی گیلانغرب و شهدای محراب هرسین همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
او از تمام اقشار جامعه از جمله استاندار و معاونان او، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعت، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها و همه علاقه‌ مندان به کتاب دعوت کرد تا با حضور در کتابخانه‌های عمومی ضمن دیدار و گفت و ‌گو با اعضاء و کتابداران، از آخرین تحولات کتابخانه‌های عمومی کسب اطلاع کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه در ادامه تعداد کتابخانه های عمومی استان را 100 باب به انضمام کتابخانه های مشارکتی و کتابخانه سیار ذکر کرد و گفت: در مجموع 400 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.
حسنی خونسار افزود: از مجموع کتابخانه های استان، 81 باب کتابخانه عمومی نهادی، 19 باب کتابخانه عمومی مشارکتی، 62 باب کتابخانه عمومی شهری، 16 باب کتابخانه عمومی روستایی و سه دستگاه کتابخانه عمومی سیار در شهرستان های قصرشیرین، جوانرود و هرسین است.
او همچنین تعداد کل منابع کتابخانه های عمومی استان را یک میلیون و 110 هزار نسخه ذکر کرد و گفت: تعداد کتاب های به امانت رفته در سال جاری 700 هزار نسخه بود که بیشترین عنوان امانت رفته شامل رمان، ادبیات و علوم عملی می باشد.
وی در ادامه تعداد کل مراجعین به کتابخانه های عمومی استان را در سال جاری یک میلیون و 524 هزار و 744 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 753 هزار و 948 نفر مرد و 770 هزار و 796 نفر زن هستند.
وی همچنین تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را 51 هزار و 436 نفر در سال 96 ذکر کرد و افزود: از این تعداد 28 هزار و 681 نفر مرد و 22 هزار و 755 نفر زن می باشند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.