آرزو ولی پور روز یکشنبه در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه اسناد و کتابخانه ملی مازندران گریزی به وضعیت کتابخوانی استان داشت و گفت : 115 کتابخانه عمومی در 22 شهر استان فعالند و امسال 6 کتابخانه روستایی راه اندازی شد و تا پایان 97 نیز کتابخانه های روستایی دیگری در سطح استان راه اندازی خواهد شد.
وی در جمع خبرنگاران همچنین به طرح کتابخوانی عشایر اشاره کرد و گفت : در سال جاری سعی شد تا حد امکان کتاب در اختیار عشایر استان قرار گیرد و این طرح در سال آینده هم به قوت خود باقی است .
بنابر امارهای رسمی استان مازندران با 3 میلیون و 258 هزارنفر جمعیت حدود 14 هزارنفر جمعیت عشایری دارد.
ولیپور وضعیت کتابخوانی در مازندران را رو به بهبود عنوان کرد و ادامه داد: اوضاع کتابخوانی مردم در حال حاضر با اجرای طرح های مختلف ، خوب است و این سطح از آگاهی باعث شاداب سازی و پویاسازی می شود.
براساس آمار اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه های عمومی سراسر مازندران حدود 220 هزار نفر بوده که اکنون به حدود 237 هزار نفر رسیده است که بدین ترتیب ، بیش از هفت درصد جمعیت استان عضو کتابخانه عمومی هستند .
او با اشاره به سالروز تاسیس نهاد اسناد و کتابخانه ملی کشور گفت : کتابخانه اسناد ملی باید فضایی در دسترس عموم باشد و باید به فضایی تبلیغی برای محله و شهر تبدیل شود و اطلاع رسانی در مورد اهمیت مرکز اسناد ملی می تواند در این زمینه موثر باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اظهار کرد : اسناد تاریخی برای استان گنجینه ای است که استانداری بی شک از نگهداری آنها حمایت خواهد کرد چون در صورت عدم دقت در نگهداری آسیب آن متوجه استان می شود و مازندران باید هنر جمع آوری اسناد و نگهداری آنها را نشان دهد.
همزمان با هشتادمین سالروز تاسیس کتابخانه ملی ایران نمایشگاهی از اسناد ملی و استانی روز یکشنبه در مرکز اسناد و کتابخانه های ملی مازندران در ساری برپا شده است .
در این نمایشگاه بیش از 30 سند و عکس تاریخی که در مرکز اسناد مازندران نگهداری می شود ، برای بازدید علاقه مندان بویژه پژوهشگران و دانشجویان به نمایش گذاشته شده است .
این نمایشگاه تا پایان هفته جاری از ساعت 8 تا 18 برای بازدید عموم باز است و قرار است نمایشگاه اسناد مکتوب ملی و استانی در تعطیلات نوروز 97 هم در ساری برگزار شود.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.