مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران از برگزاری اولین دوره سیر مطالعاتی یاوران موعود(عج) در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران از برگزاری اولین دوره سیر مطالعاتی یاوران موعود(عج) در مازندران خبر داد و اظهار داشت: 2800 نفر در دوره مقدماتی از رامسر تا گلوگاه شرکت کردند.

آرزو ولی پور امروز در نشست شورای سیاست گذاری مهدویت مازندران با تاکید فرهنگ مهدویت با محوریت کتاب و کتابخوانی از برگزاری اولین دوره سیر مطالعاتی یاوران موعود(عج) در مازندران خبر داد و اظهار داشت: 2800 نفر در دوره مقدماتی از رامسر تا گلوگاه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی مازندران از 100 هزار عضو فعال برخوردار است افزود:کتابخانه های عمومی مازندران از ظرفیت های خوب در حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ مهدویت برخوردار است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت:دور دوم دوره های مقدماتی از اسفند ماه سالجاری در سطح استان در حال برگزاری است ضمن اینکه از استقبال خوبی هم برخوردار بوده است و پیداست که میزان شرکت کننده تا پایان فروردین ماه 97 افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه در نیمه شعبان برنامه های خوب و تخصصی ویژه انتظار و مهدویت در این اداره کل برگزار می شود ادامه داد:این برنامه ها میتواند به عنوان پایلوت در سطح استان نیز اجرا شود.

ولیپور گردهمایی بزرگ یاوران موعود( عج) را از برنامه های شاخص کتابخانه های عمومی استان نام برد و افزود:بیش از 2 هزار عاشق امام زمان (عج) در این گردهمایی شرکت می کنند.

وی به نشست تخصصی کتابخوان در حوزه کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و گفت: کتاب های حوزه ی مهدویت و انتظار در این نشست به افراد معرفی می شود.

ولیپور از برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی بصورت آنلاین در استان خبر داد و افزود:امسال نیز بیش از 56 هزار مازندرانی در جشنواره رضوی با موضوع کتابخوانی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه به کودکان در سنین پایین غفلت شده بود و بنیاد مهدویت به خوبی در این حوزه وارد شد اظهار داشت:در تمامی کتابخانه های عمومی مازندران بخش کودک تعبیه شد و حتی کتابهایی با عناوین مهدویت برای این سنین چاپ شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با تاکید بر اینکه می توان کودکان را از سنین پایین مهدوی کرد ادامه داد: کتاب هایی در حوزه مهدویت در کتابخانه های عمومی برای کودکان خوانده می شود و آنان برداشت خود را در قالب نقاشی ارائه می کنند و درپایان به این کودکان جوایزی اهدا می شود.

وی با اشاره به اجرای ایستگاه مطالعه در سطح خیابان ها در جهت در دسترس بودن بهتر کتاب گفت:در ایام ولایت امام زمان (عج) دهه مهدویت میتوان ایستگاه مطالعه را در مکان های پرتردد برپا کرد.

ولیپور با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در گسترش فرهنگ مهدویت نقش اساسی دارند فرهنگ مهدویت را  مهمترین نیاز جامعه امروز عنوان کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.