به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا قوانلو روز سه شنبه در نشست با کتابداران شرق گلستان در گنبدکاووس گفت: این کتابخانه ها در روستاهای شیرنگ علی آباد کتول، صادق آباد گالیکش، رضا آباد رامیان، انقلاب آق قلا و آق امام مراوه تپه راه اندازی می شود.
وی بدون اشاره به هزینه راه اندازی این کتابخانه ها افزود : این کتابخانه ها تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
قوانلو اضافه کرد: هم اکنون در مناطق شهری و روستایی استان گلستان تعداد 52 باب کتابخانه متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی و 22 باب کتابخانه مشارکتی با مجموع 850 هزار جلد کتاب فعال است.
وی تصریح کرد : کتابخانه های متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی استان در مجموع 27 هزارو 200 مترمربع زیربنا و 42 هزارو 270 عضو فعال ثبت شده در سامانه سامان دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان همچنین با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ( 24 تا 30 آبان) گفت: در این هفته 180 برنامه متنوع فرهنگی و هنری پیش بینی شده است که در سطح استان اجرا می شود.
قوانلو، نقد و رونمایی کتاب، مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه، عضوگیری رایگان و نشست های کتابخوان را از مهمترین برنامه های این هفته برشمرد و افزود: همایش بزرگ هفته کتاب با تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه، دوم آذر در گرگان برگزار می شود.
وی همچنین با اشاره به تجهیز همه کتابخانه های استان به ملزومات اداری، کتابخوانی و قفسه، گفت: عملیات تعمیرات کتابخانه ها نیز تا پایان امسال با اعتبار دو میلیارد و 620 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان انجام می شود.
قوانلو، بخشش جریمه دیرکرد کتاب های تحویلی توسط اعضا تا 30 آبان و تجهیز کتابخانه های عمومی به نرم افزار سامان که ثبت دقیق اعضا و کتاب ها در آن انجام می شود را از دیگر اقدامات انجام شده توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان گلستان برشمرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست که در کتابخانه شهید بهشتی گنبدکاووس برگزار شد برخی کتابداران نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.