به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل احمدی روز یکشنبه در نشست تخصصی کتاب و رسانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: این تعداد شامل کتاب ها و منابع اهل سنت و کتاب هایی با موضوعات کُردی است که توسط دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور برای استان کردستان خریداری و ارسال شده است.
وی افزود: هم اکنون از نظر تهیه منابع بومی در این استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد و مراجعه کنندگان برای این کتاب ها با نیاز و چالش روبرو نمی شوند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان تاکید کرد: همچنین در نیمه نخست امسال 198هزار و 204 مورد امانات کتاب در این استان به ثبت رسید و علاوه بر آن، حدود 14 هزار مورد نیز امانات موقت در کتابخانه های عمومی داشته ایم.
به گفته وی، همچنین در نیمه نخست امسال 40 هزار عنوان کتاب از سوی شهروندان به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا شده است.
احمدی با بیان اینکه شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی آینده روشن با خانواده کتابخوان است، یادآور شد: این شعار، شعاری دقیق، راهبردی و کابردی است چرا که وارد کردن کتاب به بطن زندگی و همراه کردن خانواده ها با این مهم، ضامن آینده ای روشن برای جامعه است.
وی اضافه کرد: باید تلاش شود که جامعه ما به صورت عام و خانواده ها به صورت خاص به مقوله کتاب اهتمام جدی تری داشته باشند و فرهنگ جامعه را به وسیله خواندن کتاب ارتقا دهیم.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به معرفی کتاب هایی در زمینه های مختلف بویژه حوزه رسانه پرداختند و در ادامه کتاب 'نوشتن در روزنامه نگاری' ترجمه و تدوین ابراهیم محمد حسینی خبرنگار ایرنا مرکز کردستان رونمایی شد.
کتاب نوشتن در روزنامه نگاری شامل 18 مقاله آموزشی و کاربردی در حوزه روزنامه نگاری است.
به غیر از مقاله 'روزنامه نگاری در کردستان عراق'، باقی مقالات توسط ابراهیم محمد حسینی از زبان کُردی به فارسی برگردانده شده است.
استان کردستان 85 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی فعال دارد که 50 باب آن نهادی و 35 باب آن نیز مشارکتی است و 35 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی این استان هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.