احمد فعله گری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در دهه فجر 129 پروژه در کردستان به بهره برداری خواهد رسید افزود: این طرح ها شامل 84 پروژه روستایی، 44 پروژه صنعتی و یک پروژه مسکن مهر است.
وی ادامه داد: در بخش عملیات اجرایی نیز کلنگ آغاز عملیات 48 پروژه بر زمین زده می شود که شامل 28 پروژه روستایی و 20 پروژه صنعتی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به برخورداری 28 شهر استان از نعمت گاز اشاره و اظهار کرد: تنها شهر باقیمانده چناره است که به علت قرار گرفتن در بستر سد امکان گازرسانی به آن وجود ندارد.
فعله گری یادآور شد: تعداد روستاهای گازدار استان تا قبل از دهه فجر امسال، یک هزار و 55 روستا بود که تا پایان دهه فجر به یک هزار و 124 روستا افزایش می یابد.
وی تعداد روستاهای دارای سکنه کردستان را یک هزار و 663 روستا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و 500 روستای کردستان قابلیت گازرسانی دارند که برنامه ریزی شده تا پایان سال 1398 تمامی روستاهای مد نظر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.
هم ‌اکنون ۹۹،۸ درصد جمعیت شهری و ۸۰ درصد از جمعیت روستایی کردستان تحت پوشش گاز طبیعی هستند و 485 هزار و 826 مشترک بخش خانگی، عمومی، صنعتی، تجاری و کشاورزی در استان از نعمت گاز بهره مند و از خدمات شرکت گاز استفاده می کنند.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: عبدالله رحمانی
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.