علی مفاخری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گاز رسانی به روستاهای بلبر، ژیوار و سلین از توابع بخش هورامان و روستاهای دل، دلمرز و روآر در بخش مرکزی آغاز شده و به احتمال زیاد در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع بیش از 38 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز استان کردستان هزینه می شود و بیش از یک هزار و 200 خانوار روستایی با جمعیت چهار هزار نفر در این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
فرماندار سروآباد تاکید کرد: مطالعات طرح گاز رسانی به 6 روستای دیگر این شهرستان (سه روستای ناو، کلجی و نوین بخش هورامان و سه روستای جولانده، دیوزناو و هرسین بخش مرکزی) نیز آغاز شده که بعد از اتمام مطالعات، عملیات اجرایی گاز رسانی به این روستاها نیز از سوی شرکت گاز اجرایی می شود.
مفاخری یادآور شد: با اجرای این طرح ها در پایان سال 97 تمام روستاهای شهرستان سروآباد از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد و جشن اتمام گاز رسانی را در این شهرستان برگزار می کنیم.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی گاز رسانی به روستاهای شهرستان سروآباد از سال 1385 آغاز شد و تاکنون 60 روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.