احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ضریب نفوذ گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی این استان رشد قابل توجهی خواهد یافت که در بخش روستایی بسیار چشمگیر خواهد بود.
وی به اجرای طرح گازرسانی به روستاهای استان اشاره کرد و افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، تعداد 85 روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی که در اواخر سال گذشته 77 درصد بود به 84،5 درصد ارتقا می یابد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان هزینه گازرسانی به این تعداد روستا را 428 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با افتتاح این پروژه ها، 6 هزار و 581 خانوار با جمعیتی معادل 24 هزار و 279 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.
فعله گری اضافه کرد: با گازدار شدن این روستاها، سالیانه بطور متوسط 10 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع در استان کردستان صرفه ‌جویی می‌شود.
او با بیان اینکه یک هزار و 39 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: با گازرسانی به این 85 روستا، تعداد روستاهای گازدار این استان به یک هزار و 124 روستا افزایش می یابد.
وی یادآور شد: شهرستان سنندج 12 روستا، کامیاران 11 روستا، مریوان 18 روستا، بانه سه روستا، دیواندره هفت روستا، سروآباد و بیجار هرکدام چهار روستا، قروه یک روستا و شهرستان سقز 25 روستا در ایام الله دهه مبارک فجر از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند شد.
به گفته وی، تعداد پروژه های صنعتی قابل افتتاح در حوزه گاز رسانی در دهه مبارک فجر امسال 44 واحد است.
تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان کردستان در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی 485 هزار و 826 مشترک است که در پایان سال 96 از مرز 500 هزار مشترک عبور خواهد کرد.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.